وزیر صنعت، معدن و تجارت از احداث شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی در کنار مجتمع پتروشیمی خبرداد و گفت: زمین این شهرک به گستره 57 هکتار خریداری شده است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمد رضا نعمت زاده افزود:  هرچند راه اندازی واحد پتروشیمی ایلام به علت مشکلاتی به تاخیر افتاد اما به تازگی از انعقاد قرارداد برای باقی مانده فاینانس با هدف تکمیل این طرح مطلع شدیم که این خبری بسیار خوشحال کننده است.

نعمت زاده ابراز امیدواری کرد که سهام این شرکت در قالب بخش خصوصی هر چه زودتر در بحث واحد اتیلن عرصه و واحد پروپیلن نیز اضافه شود.

وزیر صنعت  معدن و تجارت گفت: اعتبارهای ارزی و ریالی صنایع و واحدهای استان های محروم باید تامین شود.

نعمت زاده تاکید کرد: برای تامین منبع ارزی و ریالی استان های کمتر توسعه یافته و محروم تخصیص 10 الی 15 درصد از منابع کافی است.

وی ادامه داد: هفت تا هشت استان محروم در کشور وجود دارد که اعتبارهای تسهیلاتی طرح های صنعتی آنها با 15 درصد منابع ارزی و ریالی تامین می شود که این موضع باید مد نظر قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به فراهم شدن بسترهای مناسب برای جذب سرمایه گذاران در کشور اشاره کرد و گفت: دولت راه توسعه را هموار و درصدد رفع موانع سرمایه گذاری است.

نعمت زاده ادامه داد: در سال های 57 تا 58 تنها چند واحد آجرپزی ابتدایی در ایلام وجود داشت که امروز به میمنت انقلاب واحدهای صنعتی قابل توجهی در استان راه اندازی شده است.

وی افزود: هرچند از لحاظ صنعتی، ایلام در رده پایینی قرار دارد اما با توجه به توانمندی های استان به ویژه مرز مهران و توسعه صادرات و ایجاد واحدهای صنعتی، سیاست اختصاص مشوق ها و آسان سازی قوانین دست و پا گیر باعث افزایش جایگاه استان شد./س
 
 
 
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لاله
۱۳:۵۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
شما منت نذار سر ایلام..سال 57 58 نیم قرن پیش بود الان دنیا عوض شده پیرمرد