جنگنده های رادار گريز آمريکا قادر نيستند از رادارهاي روسی و چينی بگريزند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فلسطینی معا؛ هر چه زمان می گذرد ایرادهای فنی موجود در جنگنده های نسل پنجم آمریکا و جنگنده های پیشرفته موسوم به اف 35 آشکارتر می شود. یکی از این ایرادها کارایی نداشتن این جنگنده های به اصطلاح رادار گریز در برابر رادارهای پیشرفته است زیرا رادارهای روسی و چینی می توانند آنها را رصد کنند.
نشریه علوم هوایی Aviation Week آمریکا در این باره نوشت:« پنتاگون به دلیل ارزیابی های نادرست خود از توانمندی رادارهای کشورهای رقیب و دشمن آمریکا، در سال های اخیر مسائل فنی مرتبط با ویژگی رادار گریزی جنگنده هایش را کاهش داده است در نتیجه رادارهایی با ویژگی های خاص توانایی رصد کردن این هواپیماها را که به شبح معروفند دارند البته این ایراد را نباید به خط تولید این هواپیماها منتسب کرد بلکه این ایراد ناشی از ارزیابی های نادرست پنتاگون است.»
وزارت دفاع آمریکا مجبور است برای رفع این نقص در تولیدات خود تجدید نظر کند زیرا جنگنده اف 35 در پارازیت انداختن در راداراهای دشمن موفق عمل نمی کند و شرکت لاکهید مارتین به عنوان سازنده این جنگنده نیز بیش از اینکه خود را به توسعه فن‌‌آوری رادار گریزی هواپیما مشغول کند در پی آن برآمده است تا این هواپیما را در برابر موشک های دشمن مصون نگه دارد.
الیزابت کنتانا محقق در مرکز مطالعات و پژوهش های RUSI در این باره گفت:« لاکهید مارتین در ساخت این هواپیما آنچه را که مد نظر قرار نداده است توسعه رادارهای کشورهای رقیب و دشمن در سالهای اخیر است.»
در هر حال، ایرادهایی که در هواپیماهای شبح آمریکا پدیدار شده است ثابت می کند نام شبح برازنده این هواپیماها نیست زیرا نیروی هوایی روسیه توانایی رصد کردن این هواپیماها را دارد ضمن اینکه تجهیزات جدیدی که چین بر ناوهای خود سوار کرده است نیز از این توانایی بهره می برند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
آمریکائی ها در مقابل کشور های ضعیف و بی دفاع ، قدرت هنر نمائی دارند . آنجا که قدرت مقابله به مثل وجود داشته باشد . با تاکید به ریشه های صهیونیستی شدیدا ترسو بوده و از صدای بلند سلاح های متعارف بی هوش می شوند .
آخرین اخبار