بانک فرانسوی سوسیته ژنرال روز پنجشنبه اعلام کرد در نتیجه افزایش تنش های ژئوپلتیک بین روسیه و و اوکراین و تاثیر منفی آن بر عملکرد شرکتها و بانک هایی اروپایی، میزان سود این بانک در سه ماهه نخست امسال به طور قابل توجهی کاهش یافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛  بانک سوسیته ژنرال اعلام کرد میزان سود خالص آن درسه ماهه نخست امسال با 13 و سه دهم درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به 315 میلیون یورو رسید .
در گزارش این بانک تصریح شده است بحران سیاسی اوکراین و روسیه در سه ماهه نخست امسال به طور فزاینده ای اوج گرفت و این امر بر اقتصاد روسیه و در نتیجه بر عملکرد شرکت ها و بانک هایی که در روسیه فعالیت دارند تاثیر منفی گذاشت.
این بانک بزرگ فرانسوی افزود در طول سه ماهه اخیر از میزان ارزش روبل واحد پول ملی روسیه به طور قابل توجهی کاسته شده و همین امر فضای اقتصادی و مالی را در این کشور تیره کرده است.
این بانک فرانسوی افزود ادامه این بحران باعث شد ارزش دفتری دارایی آن در روسیه حدود 525 میلیون یورو کاهش یابد.
بر اساس این گزارش ، در سه ماهه نخست سال 2013 میزان سود خالص سوسیته ژنرال به 364 میلیون یورو رسید . با این حال این بانک اعلام کرده است چشم انداز روشنی درباره فعالیت های خود در میان مدت و دراز مدت در روسیه دارد.
این بانک فرانسوی در 11 آوریل امسال هفت درصد سهام بانک روسی روسبانک را خریداری کرد و در سیزدهم ماه مه امسال قرار است راهبرد خود را برای افزایش فعالیت ها در روسیه اعلام کند. راهبردی که قرار است به موجب آن تا سال 2016 از همه ظرفیت های خود در روسیه استفاده کند.
روسیه تنها سه درصد کل دارایی های در معرض خطر بانک سوسیته ژنرال را در سراسر جهان تشکیل می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار