مذاکره‌کننده ارشد آمریکایی اعلام کرد جان کری وزیر امور خارجه این کشور معتقد است در صورت از سرگیری مذاکرات خاور میانه، تعیین مرزهای کشور آینده فلسطین و توافق بر سر ساز و کارهای امنیتی برای اسرائیل، «ضروری» خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ مارتین ایندیک در صریح‌ترین اظهارات علنی خود از زمان شکست گفتگوهای نه ماهه در ماه گذشته، فضای پشت صحنه مذاکرات اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را توصیف و ابراز امیدواری کرد این گفتگوها به زودی از سرگرفته شود.
ایندیک اواخر روز پنجشنبه در سخنانی در اندیشکده «موسسه واشنگتن» اعلام کرد به رغم اینکه دو طرف «انعطاف‌پذیری» نشان دادند ولی مشخص بود که آنها «نیاز فوری برای سازش مورد نیاز به منظور دستیابی به صلح را احساس نمی‌کنند».
وی افزود در نهایت به رغم نه ماه «مذاکرات فشرده و جدی، برای فلسطینی‌ها ساده‌تر بود که در جستجوی خیالی خود برای دستیابی به " عدالت " ، برخی کنوانسیون‌ها را امضا کنند و از نهادهای بین‌المللی کمک بخواهند».
ایندیک که زمانی سفیر آمریکا در اسرائیل بود، گفت: «برای سیاستمداران اسرائیلی نیز ساده‌تر است که از تنش در ائتلاف حاکم اجتناب کنند و برای مردم اسرائیل نیز ساده‌تر است که وضع راحت موجود را حفظ کنند».
وی افزود: «می‌توان گفت اگر آمریکا تنها طرفی باشد که احساس فوریت می‌کند این مذاکرات موفق نخواهد شد».
وی در عین حال گفت اگر مذاکرات صلح از سرگرفته شود، کری معتقد است دو طرف باید در خصوص مرزهای آینده یک کشور فلسطینی و ترتیبات امنیتی برای اسرائیل همراه با دیگر مسائل مهم همچون آوارگان و بیت‌المقدس، همکاری کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار