"آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان از نیروهای روس‌گرای اوکراینی درخواست کرد ، سلاح های خود را زمین گذاشته ساختمان‌های دولتی را تخلیه کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اول تلویزیون دولتی آلمان، "آ.اِر.دِ"، صدراعظم آلمان از نیروهای روس‌گرای اوکراینی درخواست کرد ، سلاح های خود را زمین گذاشته ساختمان‌های دولتی را تخلیه کنند.

 "آنگلا مرکل"، در گفتگوی با شبکه تصویری رادیو غرب آلمان، موسوم به «و.دِ.اِر» وابسته به شبکه تلویزیونی «آ.اِر.دِ» اظهار داشت: ما با روس‌ها منافع مشترک زیادی داریم. 

"ماریون فون هارن"، خبرنگار این شبکه در ادامه این گزارش گفت: وقتی مجریان این برنامه به مرکل که تلفن همراهش در حال زنگ زدن بود، گفتند: فکر می‌کنید، چه کسی دارد به شما زنگ می زند، یکی از مجریان برای مزاح گفت، شاید پوتین، رئیس جمهور روسیه باشد. مرکل هم در پاسخ گفت، مطمئن باشید (که پوتین نبود).

 فون هارن گفت: موضوع غالب در این مصاحبه تلویزیونی، بحران اوکراین بود. مرکل بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری اوکراین (در بیست و پنجم ماه جاری مه) حتما باید برگزار شود، تاکید و خاطر نشان کرد: به اعتقاد ما الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین به روسیه در آلمان و همینطور در اتحادیه اروپا یکی از پایه ها و بنیان‌های سیاست در اروپای بعد از جنگ جهانی دوم را به لرزه درآورد. این بنیان به رسمیت شناختن تمامیت ارضی کشورها بود. نباید این پایه را زیر سوال برد یا آنرا نادیده انگاشت. 

در همین حال "فرانک والتر اشتاینمایر"، وزیر خارجه آلمان نیز در گفتگو با شبکه «وِ.دِ.اِر» آلمان از دریافت سینگال‌های امیدوارکننده برای حل بحران اوکراین خبر داد و گفت: پوتین بر آن است طرفداران  روسیه را تحت کنترل خود درآورد. پیش شرط اول ما (برای حل این بحران) برگزاری انتخابات بیست و پنجم ماه مه است. این انتخابات باید حتما در این تاریخ برگزار شود و به تعویق هم نیفتد. اشتاینمایر در ادامه از این موضع سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خصوص تشدید حضورش در مرزهای شرقی این سازمان انتقاد و خاطر نشان کرد: من به اینکه مشارکت ناتو به حل این بحران (اوکراین) بینجامد، تردید دارم. من اطمینان دارم که ما در این لحظات به سیاست خارجی، فضا و ظرفیت‌های سیاسی و همچنین زمان نیاز داریم تا بدینوسیله بتوانیم از تشدید این مناقشه بکاهیم و از وقوع جنگ جلوگیری کنیم؛ نه اینکه هر روز با پیام‌های دوگانه روبرو شویم. مرکل در ادامه اظهارات خود گفت: اروپا بهترین همسایه (برای کشورهای شرق اروپا) است. خبرنگار این شبکه گفت: البته این موضوعی است که باید دید می تواند پوتین را قانع کند یا خیر. 

صدراعظم آلمان در پاسخ به این پرسش که آیا شما برنامه بلند مدتی برای رئیس جمهور پوتین دارید، اظهار داشت: من هم منافع ملی روسیه را در نظر می گیرم. روسیه و اقتصاد این کشور باید قدرتمند باشند. روسیه یک شریک جهانی است و اینها همه درست است. ما با روس‌ها در مورد ایران نیز مذاکره داریم. اشتراکات مدت‌ها است که وجود دارد. البته ما همواره از اینکه روسیه در سازمان ملل درباره راه حل پایان مناقشه سوریه همکاری نکرد، آزرده خاطریم. وتوی روسیه و چین درباره سوریه، قانونی بود. البته ما می خواهیم آن‌ها شرکای تجاری و واقعی ما باشند. به هر تقدیر روسیه برای توسعه اقتصاد خود به تنوع، شرکت‌های اقتصادی و فناوری نیاز دارد. وی ابراز امیدواری کرد اروپا بطور گام به گام در چنین فازی با روس‌ها پیش رود.


انتهای پیام/
برچسب ها: مرکل ، روسیه ، منافع ، مشترک ، المان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار