یک هیئت روسی نیز بر انتخابات ریاست جمهوری سوریه که قرار است سوم ژوئن آینده برگزار شود نظارت خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، شورای فدراسیون روسیه در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد هیئتی از این شورا برای شرکت در فرایند نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری سوریه عازم این کشور خواهد شد.

در این بیانیه آمده است حضور ناظران روسی در سوریه برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری موضوع دیدار روز پنجشنبه "الیاس اوماخونف" معاون رییس شورای فدراسیون روسیه و "ریاض حداد" سفیر سوریه در مسکو بوده است.

ریاض حداد در این دیدار درخواست رییس پارلمان سوریه از روسیه را برای اعزام ناظر به دمشق برای نظارت بر روند انتخابات ریاست جمهوری تقدیم اوماخونف کرده است.

بر اساس این بیانیه، اوماخونف گفت: قطعا شماری از اعضای شورای فدراسیون روسیه برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در سوریه به زودی عازم این کشور می شوند. تصمیم برگزاری این انتخابات بسیار صحیح و درست بود زیرا تنها مردم سوریه هستند که حق دارند سرنوشت شان را تعیین و رییس جمهورشان را انتخاب کنند.

وی اظهار داشت: روسیه به خوبی درک می کند که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه تاثیر مثبتی بر اوضاع در این کشور خواهد داشت و مقابله با تفسیر یکجانبه تحولات سوریه ضروری است. 

ریاض حداد نیز گفت: به فضل اتخاذ سیاست آشتی ملی در سوریه ، اوضاع در این کشور در حال بازگشت به حال عادی است. تروریست ها در بسیاری از مناطق سوریه سلاح های خود را تحویل داده اند و مردم در حال بازگشت تدریجی به خانه و کاشانه خود هستند.

حداد افزود: سیاست و موضع کشورهای غربی و آمریکا در قبال سوریه یک بام و دو هواست. این کشورها جنگ تبلیغاتی و اطلاعاتی گسترده ای را علیه دولت مشروع و قانونی سوریه آغاز کرده اند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار