سمنان/

سمنان رتبه اول در کاهش شمار مصدومان جاده ای

اقداماتی نظیر اعمال مدیریت سرعت به ویژه در محورهایی که آمار واژگونی بالایی دارند، اصلاح هندسی قوسها، اجرای شیارهای هشداردهنده و لرزاننده، توسعه مراکز خدماتی رفاهی برای جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان و ... تلفات و حوادث رانندگی کاهش می دهد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ،مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان گفت: این استان در کاهش مصدومین حوادث رانندگی رتبه نخست را در سال 92 به خود اختصاص داد.

داود فهندژ سعدی از کاهش 3/21 درصدی مصدومین سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی استان سمنان خبر داد و افزود: این اداره کل در سال 92 رتبه اول را در میان استانهای کشور به خود اختصاص داده است.

وی با تأکید بر اینکه طبق بررسی های به عمل آمده در خصوص نوع تصادفات محورهای مواصلاتی استان سمنان واژگونی بالاترین سهم را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: خستگی، طولانی بودن و یکنواختی مسیر، مناسب نبودن شرایط جغرافیایی برای توقف و استراحت، سرعت بالای وسایل نقلیه، خواب آلودگی، سهل انگاری، نداشتن استراحت لازم رانندگان از مهمترین عوامل واژگونی است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان تصریح کرد: با اقداماتی نظیر اعمال مدیریت سرعت به ویژه در محورهایی که آمار واژگونی بالایی دارند، اصلاح هندسی قوسها، اجرای شیارهای هشداردهنده و لرزاننده، توسعه مراکز خدماتی رفاهی برای جلوگیری از خواب آلودگی رانندگان، کاهش یکنواختی جاده با ایجاد آبادی نما، آموزش و افزایش آگاهی رانندگان در خصوص تبعات رانندگی در حین خستگی می توان تا حد قابل توجهی از تلفات و حوادث رانندگی جلوگیری کرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.