مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: مدارس جامع زیست محیطی از سال تحصیلی جدید در کشور تاسیس می شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، درویش گفت : این طرح با هدف تبدیل آموزگاران به تسهیل گران محیط زیست طراحی شده و 56 معلم در سطح کشور در مقاطع آموزشی پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه برای انتقال مفاهیم پایه محیط زیست و جلب مشارکت دانش آموزان در برنامه های زیست محیطی، فعالیت خواهند داشت.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود : رونمایی از طرح شبکه بندی تشکلهای زیست محیطی سراسر کشور در 15 خردادماه امسال همزمان با روز جهانی محیط زیست انجام می شود.

درویش گفت: هدف از تشکیل این شبکه ، ایجاد جایگاه صنفی قانونمند برای تشکلها در روال دموکراتیک از رده های پایین شهرستانی ، استانها، مناطق نه گانه ، ملی و بین المللی است تا نمایندگان سمن ها بتوانند به عنوان سفیران سبز از منافع محیط زیست دفاع کنند.

وی افزود : با تشکیل شبکه تشکلهای زیست محیطی کشور نماینده سمن ها به صورت رسمی و قانونی در مراحل تصمیم سازی دولتی، فراکسیونهای مجلس و قوه قضاییه حضور می یابند و ضمن ارائه مباحث تخصصی در موضوعات زیستی آب ، هوا، خاک ، انرژی های نوین، پسماند و تنوع زیستی ، مجور حضور در مجامع بین المللی و حق رای در تمامی تصمیم سازیها را خواهند داشت.

درویش گفت: پیش نویس طرح شبکه بندی تشکلهای مردمی سراسر کشور به 31 استان ابلاغ شده و تا اول خردادماه خانه سازمانهای مردم نهاد فرصت دارند نواقص و پیشنهادات را اعلام کنند./س
 
برچسب ها: مدارس ، جامع ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.