دبیر اجرایی دومین جشنواره بین المللی میراث معنوی (ناملموس) کشورهای عضو شبکه همکاری بین شهری برای محافظت از میراث فرهنگی معنوی(ICCN) گفت: بازارچه غذایی ملل در اصفهان همزمان با این رویداد برپا می شود.

مسعود حسین میرزایی درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، اظهار کرد: در این بازارچه تمام کشورهای عضو امکان معرفی غذاهای خود را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه ایران در این بازارچه به معرفی الگوهای غذایی سالم ایرانی خواهد پرداخت، افزود: کارگروه شناسایی انواع غذاهای سنتی ایرانی در این باره تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: طبخ غذاهای خوشمزه و سالم در دنیای کنونی که سرشار از بیماری های ناشی از نوع تغذیه نامناسب است، اهمیت ویژه دارد.

وی با اشاره به سیاست های موفق برگزیده شده از سوی برخی کشورهای جهان در زمینه معرفی غذاهای خود گفت: این کشورها برای معرفی جاذبه های غذایی از رسانه ها و اینترنت به درستی بهره گرفته اند.

وی اضافه کرد: این فرصت زمینه ساز سرمایه گذاری ایرانی ها در خارج از کشور برای توسعه رستوران های زنجیره ای غذای ایرانی است.

حسین میرزایی آموزش غذاهای اصیل ایرانی به داوطلبان به ویژه بانوان استان اصفهان با همکاری با اتحادیه های رستورانداران و هتلداران را از دیگر برنامه های دبیرخانه دومین جشنواره بین المللی میراث معنوی عنوان کرد.

پنجمین اجلاس مجمع عمومی، نخستین اجلاس زنان ICCN و دومین جشنواره بین المللی میراث معنوی(ناملموس) از 16 تا 20 مهر سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد.
(ICCN)

یا « شبکه همکاری بین شهری برای محافظت از میراث فرهنگی معنوی» تنها سازمان بین المللی حکومتهای محلی و نهادهای فرهنگی است که هدف آن حفظ میراث فرهنگی معنوی جهان است.
این سازمان دارای 40 عضو اصلی است و شهرهای اصفهان، شیراز و نیشابور از ایران به عضویت آن درآمده اند/س .


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.