عضو جبهه پایداری گفت: "رهبر معظم انقلاب" در بحث فرهنگ فرمودند که ما نیاز به یک عزم ملی داریم، بنابراین هرکس به قدر وظیفه تأثیرگذاراست.

"حجت‌الاسلام قاسم روان‌بخش" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش موثر روحانیت در ترویج فرهنگ، اظهار داشت: "رهبر معظم انقلاب" در بحث فرهنگ فرمودند که ما  نیاز به یک عزم ملی داریم، بنابراین هرکس به قدر وظیفه تأثیرگذاراست.
 
وی ادامه داد: روحانیت، دانشگاه، ملت، دولت همه باید دست به دست هم داده و طبق فرمایشات آقا هرکس هر کجا هست یک گام به جلو بردارد.
  
عضو جبهه پایداری با بیان اینکه با هماهنگی یکدیگر مشکلات رفع شده و به راحتی به سرانجام می‌رسد، افزود: ما نمی‌توانیم منتظر یکدیگر باشیم؛ روحانیت و حوزه علمیه بایستی مشکل را شناسایی کرده و در شناخت آن تلاش کنند تا با هر امکاناتی در صدد رفع مشکل بربیایند.
  
حجت‌الاسلام روان‌بخش تلاش در حوزه فرهنگ را منوط به اصلاح فرهنگ عمومی و مبانی فرهنگ اسلامی دانست و یادآور شد: تلاش در دو جهت فرهنگ عمومی و مبانی فرهنگ یا همان اسلامی کردن علوم اسلامی مهم است و نمی‌توان در راستای رسیدن به فرهنگ عمومی مبانی فرهنگ را در نظر نگرفت.
 
این فعال سیاسی اصول‌گرا خاطرنشان کرد: مبانی فرهنگ همان باورهای دینی، سرمایه‌های اخلاقی است که بایستی به عنوان زیربنا به آن نگاه شود اما این به این معنا نیست که در فرهنگ عمومی هیچ تلاشی نکنیم.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار