رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد بانک‌های روسیه باید بار برخی مجازات‌های اقتصادی علیه دولت این کشور را به دوش بکشند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، "جان بونر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد بانک‌های روسیه باید بار برخی مجازات‌های اقتصادی علیه دولت "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور این کشور را به دوش بکشند و "باراک اوباما " رئیس جمهور آمریکا باید برای قانع کردن کشورهای اروپایی به منظور نشان دادن واکنشی قاطعانه‌تر، بیشتر تلاش کند.

 بونر در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه پخش شد، با اعلام اینکه «بانک‌های آن‌ها را هدف قرار دهید»، افزود: «من نگران هستم که ما اروپایی‌ها را برای اینکه موضعی قاطعانه‌تر در برابر روس‌ها اتخاذ کنند، به اندازه کافی تحت فشار قرار نداده‌ایم و متحدان ما در منطقه به شدت می‌ترسند».

به رغم اینکه مقامات آمریکایی درباره هدف قرار دادن بخش‌هایی از اقتصاد روسیه همچون انرژی و دارایی بحث کرده‌اند ولی آنها تاکنون فقط 45 فرد و 19 نهاد را در این کشور از جمله بانک اس ام پی و بانک روسیا، تحریم کرده‌اند.

مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند اتحادیه اروپا آماده می‌شود شرکت‌های روس که دارایی‌های عمومی را در کریمه مصادره کرده‌اند، مجازات کند و ممکن است فهرستی در این خصوص اواسط هفته تصویب شود.

بونر گفت: «کاری که پوتین می‌کند، اینست که جهان را ناامن‌تر می‌کند و به‌طور حتم اروپا را ناامن‌تر می‌کند».

وی همچنین اعلام کرد کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا که در نهم ماه مه به منظور تحقیق درباره حمله منجر به مرگ چهار آمریکایی در بنغازی لیبی در سال 2012 و واکنش دولت به آن تشکیل شد، همه اسناد مربوط را که دیگر کمیته‌ها در تحقیقات جداگانه خود درباره این حادثه به‌دست آورده‌اند، دریافت خواهد کرد.

بونر که یک نماینده جمهوریخواه از ایالت اوهایو است، خاطر نشان شد هزینه‌های این کمیته توسط بودجه مجلس نمایندگان تامین خواهد شد.

برخی از دموکرات‌ها می‌گویند تشکیل این کمیته، اقدامی سیاسی تا حدی با هدف تضعیف هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در زمان وقوع این حمله و نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در آمریکا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار