"خروس و روباه " به تهیه کنندگی مرکز پویا نمایی صبا و به کارگردانی "میترا عبدی" تولید و در کنداکتور پخش شبکه پویا قرار گرفته است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مرکز پویا نمایی صبا انیمیشن "خروس و روباه " به تهیه کنندگی مرکز پویا نمایی صبا و به کارگردانی میترا عبدی تولید و هم اکنون در کنداکتور پخش شبکه پویا قرار گرفته است.

میترا عبدی به مناسبت پخش این انیمیشن از شبکه پویا در گفتگو با روابط عمومی مرکز پویا نمایی صبا گفت: مجموعه‌ی خروس و روباه مجموعه‌ایی است که با استفاده از بار نمایشی مجموعه‌ی عظیم ادبیات کلاسیک ایران شکل گرفته است. در ساخت این مجموعه تلاش شده است که گرافیک کار تا آنجایی که مقدور است برای مخاطب ایرانی قابل فهم و جذاب باشد به این صورت که علاوه بر الهام از مینیاتور ایرانی در در طراحی فضا و زمینه‌ها از ملودی‌ها و سازهای اکوستیک محلی نیز در موسیقی متن استفاده شده است.

عبدی افزود:این مجموعه علاوه بر جنبه‌ی سرگرم کنندگی برای مخاطب سعی شده بطور غیر مستقیم نکات اخلاقی و تربیتی نیز به مخاطب ارائه گردد و البته بطور غیر مستقیم. و پخش گردیده است و فصل دوم آن در 26 قسمت در 15 دقیقه ای مراحل تولید خود را می گذراند.

این کارگردان در باره خلاصه‌ داستان یکی  از مجموعه‌ی خروس و روباه گفت:  روباه که از گرسنگی خوابش نبرده با سایه‌اش در گیر است و راجع به پیشنهاد همکاری سایه برای شکار پرنده‌ایی مردد است. اما شکم گرسنه او را راحت نمی‌گذارد. در نهایت رضایت می‌دهد و به همراه سایه‌اش راهی روستا می‌شود. در نزدیکی روستا گاری تعمییرکار دوره‌گرد را می‌بیند. با وسوسه‌ی سایه به داخل گاری می‌رود و پرنده کوچک یک ساعت دیواری را بر می‌دارد و روز بعد با کمک آن عروسک و نمایشی که پشت پرچین اجرا می‌کند موفق می‌شود دم‌طلا،‌ خروس خانه را به سمت خود بکشاند و سپس به‌دام بیندازد. شنگول که شاهد ماجراست از ترس زبانش بند می‌آید و مدتی طول می‌کشد تا اهالی خانه از اتفاقی که برای دم‌طلا پیش آمده مطلع شوند. ابری با سرعت خودش را به خانه‌ی روباه می‌رساند. روباه که غافل گیر شده، نمی‌داند چگونه از دست ابری رها شود. دم‌طلا فرصت را مناسب می‌بیند و روباه را راهنمایی می‌کند که تغییر لباس و چهره بدهد و به عنوان یک سرخ پوست به سراغ ابری برود و به او بگوید که دم‌طلا را ندیده است. روباه هم عیناٌ تمام گفته‌های دم‌طلا را عملی می‌کند و ابری که ابتدا باور کرده اما با شنیدن اسم دم‌طلا متوجه کلکی که خورده می‌شود و روباه را از آنجا فراری می‌دهد و دم‌طلا را نجات می‌دهد.

مشخصات و عوامل تولید مجموعه‌ی خروس و روباه:
مجري طرح: موسسه ي آرت فيلم  
کارگردان: ميترا عبدي – علي صميمي زاد  
فيلمنامه و سرپرست نویسندگان: محمود خداکریم
بازنویسی و اشعار: مهرداد رجبی و ناصر خوشبخت
طراحي کاراکتر: محمد خير انديش  
طراحي فضا: نسرين ياوري  
اجراي زمينه: آزاده سيد آقايي، فاطمه زندی  
استوری بورد: سميه اميني
شيف انيماتور: علیرضا مرتضوی، علی پورزمانی، سمیه کشاورزی
انیماتور: راحیل شهبازی، آزاده حمزه‌لو، مجيد شيرعلي، عهديه مدرس مطلق  
سه بعدي: عليرضا مرتضوي  
کامپوزيت :علي فتحي  
تدوین: میترا عبدی، علی صمیمی‌زاد
دستیار تدوین: زهره علمشاهی
موسیقی: بهنام ارجمندی، مهدی زارع
مدیر دوبلاژ: ناهید امیریان
صدا پیشگان: اکبر منانی، علی همت، کریم بیانی،‌مینا شجاعی، کتایون اعظمی
امور صدا: رامین آریاشکوه

لازم به ذکر است  مجموعه انیمیشن "خروس وروباه "هر روز  ساعت 19:35 از شبکه پویا پخش می شود.

انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۵۱ ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
عالییییییییییییییییییییییییی