توزیع تخم نوغان بین نوغانداران استانهای خراسان امسال حدود 50درصد افزایش یافت .

مدیرشعب شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم در استانهای خراسان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد گفت : امسال هشت هزار و 750 جعبه تخم نوغان بین نوغانداران سه استان خراسان رضوی، شمالی وجنوبی توزیع شده که در مقایسه با توزیع پنج هزار و 840 جعبه تخم نوغان بین نوغانداران سه استان خراسان در پارسال حدود 50 درصدافزایش داشته است.

فرید سرجمعی افزود:هر جعبه به طور میانگین 22 هزار تخم نوغان دارد که استاندارد جهانی آن 20 هزار تخم نوغان در هر جعبه است

او گفت : در خراسان رضوی بیشترین توزیع جعبه تخم نوغان در شهرستان های تربت حیدریه و حومه، درگز، کاشمر و گناباد صورت گرفته است.

مدیرشعب شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم در استانهای خراسان افزود : تربت حیدریه بعد از گیلان دومین قطب تولید تخم نوغان در کشور به شمار می رود که برای تولید 55 هزار جعبه تخم نوغان در کارگاههای تولیدی آن ظرفیت دارد.

سرجمعی افزود: از هر جعبه تخم نوغان به طور میانگین 30 تا 35 کیلوگرم پیله تر تولید می شود و از هر 12 و نیم کیلوگرم پیله تر به طور میانگین دو کیلو و 500 گرم نخ ابریشم تولید می شود .

او با اشاره به تولید 182 تن پیله ترپارسال در سه استان خراسان، گفت: پارسال 45 کیلوگرم پیله تر از هر جعبه در این سه استان تولید شده است.

مدیر شعب شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم در استان های خراسان افزود: قیمت تضمینی خرید هر کیلو گرم پیله تر از نوغانداران توسط دولت پارسال 110 هزارریال بود که با ورود بخش خصوصی به بازار ،هرکیلو گرم پیله تر از نوغانداران 250 تا 300 هزار ریال خریداری شد.

سرجمعی با بیان این که بایگ در شهرستان تربت حیدریه قطب تولید نخ ابریشم کشور است گفت: پیله تر ابریشم تولید نوغانداران کشور به کارگاههای ابریشم کشی در بایگ تربت حیدریه ارسال می شود و 70 تا 80 درصدنخ ابریشم کشور تولید می شود.

در بایگ حدود هزار واحد ابریشم کشی با فعالیت 70 تا 80 درصد جمعیت این بخش وجود دارد که هم اکنون بیش از 400 واحد از این تعداد فعال است .

بایگ بیش از 4 هزار و 400 نفر جمعیت دارد .

انتهای پیام//س

برچسب ها: تخم ، نوغان ، بایگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.