هفدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی با حضور پروفسور گژگوژ ژوکوفسکی و با همکاری ماریا بودژیه­ویچ و ماسیِی ژاکژِوسکی (استودیو روزا) اقدام به برگزاری کارگاه فشرده بازیگری ATIS می کند.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران؛ کارگاه فشرده تکنیک‌های بازیگری ATIS، با حضور مدرس لهستانی، پروفسور گژگوژ ژوکوفسکی و با همکاری ماریا بودژیه­ویچ و ماسیِی ژاکژِوسکی (استودیو روزا) برگزار می شود.

 هدف این کارگاه که ماهیتی عملی و پژوهشی دارد، مطالعه بر روی مهارت‌های مقدماتی و پیشرفته‌ی اجراگر مثل توانایی‌های پذیرش و برخورد با دیالوگ، تلفیق کنش­ها، بیان و آواز و واکنش سریع و دقیق به محرک‌هاست که از منابع گوناگون مثل پارتنر، متن، تصاویر، موسیقی، فضا و تداعی­های درونی، تخیل و خاطرات حاصل می­‌شود.

ATIS برای آن دسته از هنرمندان، پژوهشگران و دانشجویان بین­المللی برگزار می­شود که خواهان مطالعه بر روی بازیگری و تئاتر بوده و در عین حال در جستجوی تعمق بر روشی کاربردی برای فهم و دریافت خلاقیت و بیان انسانی هستند.

ATIS در هفدهمین جشنواره‌ی بین‌­المللی تئاتر دانشگاهی ایران بر روی تمرکز و حضور و همچنین ترکیب‌های فضایی متمرکز است.

FLOW در روانشناسی به عنوان حالتی تعریف می­شود که در آن بدن و ذهن در حالتی هماهنگ و متحد، با یکدیگر در تعامل هستند. در شیوه‌ی کار ATIS این موضوع تمرینی‌ست که بر روشنگریِ کنش و سیّالیت و هماهنگی تنفس و کلام تمرکز می­‌کند.

 این شیوه شامل چندین عنصر دقیق (کنش­های جسمانی) است که به هماهنگی تنفس، بدن و صدا کمک می­کند. در یک سطح پیشرفته، فرد بر روی
FLOW در چهارچوبِ بداهه­پردازی کار می‌­کند که به او امکان می­دهد پلی میان تمرین و تخیل، ترکیب و خلاقیت برقرار کند.

SPATIAL COMPOSITIONS (ترکیب‌های فضایی) دوگانگی پیروی و امتناع فرد در برابر نظام­های ساختارمند و سازماندهی­شده را که توسط یک گروه صورت می­گیرد مورد مطالعه قرار می­‌دهد.
در ادمه به بخشی از سوابق گژگوژ ژوکوفسکی، ماسیِی ژاکژِوسکی و ماریا بودژیه­ویچ اشاره شده است.

گژگوژ ژوکوفسکی؛ استاد دانشگاه، کارگردان، ویراستار، مترجم و مؤلف کتاب‌هایی درباره‌ی پیتر بروک (2000) و یرژی گروتفسکی (2007). او استاد دپارتمان تئاتر و پرفورمنس دانشگاه آدام میتکیه­ویچ در پُزنان کشور لهستان است و در آنجا به تدریس تئاتر مشغول است و ضمن هدایت تئاتر استودیویی و کارگاههای ATIS، سرپرست استودیو روزا است.

ماسیِی ژاکژِوسکی؛ بازیگر و پژوهشگر استودیو روزا و دستیار کارگاه‌های ATIS. او در آکادمی هنرهای اجرایی پزنان مشغول تدریس است. وی فارغ­التحصیل رشته قوم­شناسی و انسان­شناسی فرهنگی از دانشگاه آدام میتکیه­ویچ در پزنان است. او همچنین نوازنده و عکاس است. او از سال 2007 درگیر پروژه­ای بینافرهنگی‌ست که با تمرکز بر موسیقی و تئاتر بین لهستان و ایتالیا در حال انجام است.

ماریا بودژیه­ویچ، فارغ­التحصیل مقطع کارشناسی ارشد مطالعات تئاتر و ضمن فعالیت در استودیو روزا به عنوان دستیار پروفسور ژوکوفسکی در کارگاه ATIS همکاری می­‌کند.کارگاه مورد نظر با حمایت cultute.pl برگزار می­‌شود.

گفتنی است: هفدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی از 20 اردیبهشت با دبیری سیاوش قائدی در تهران آغاز شده و مراسم اختتامیه، 27 اردیبهشت در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار