معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه 2 تا 2.5 میلیون نفر در کشور آماده به کار هستند گفت: دولت موظف است برای این جمعیت خدمات شغلی مناسبی را فراهم کند، به گونه‌ای که اولویت اشتغال جوانان کشور در بخش خصوصی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ وضعیت استخدام در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "محمدباقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهورمورد بحث و بررسی قرار گرفت.  
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر اینکه وضعیت نیروی شاغل فعال در جامعه در حال حاضر به چه صورت است، گفت: ۲۱ میلیون نفر در کشور شاغل هستند، به گونه‌ای که ۲ تا ۲. ۵ میلیون نفر آماده به کار هستند.  
 
وی با اشاره به جمعیت ۷۶ میلیون نفری کشور افزود: از ۲۱ میلیون نفر شاغل چیزی حدود ۱۸ میلیون نفر در بخش خصوصی مشغول به فعالیت هستند و در حد ۲ میلیون و ۹۰۰ تا ۳ میلیون نفر نیز در ادارات دولتی اشتغال دارند.  
 
** 2 تا 2.5  میلیون نفر جویای کار هستند
 
نوبخت با بیان اینکه ۲2 تا 2.5 نفر میلیون نفر آماده به کار هستند، اظهار داشت: دولت موظف است برای این عده فرصت‌های شغلی فراهم کند، به طوری که دولت باید فرصت اشتغال را در بخش خصوصی و یا در دستگاه‌های دولتی تحت مدیریت خود فراهم کند.  
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت باید نسبت به اشتغال جوانان فرصت شغلی ایجاد کند، گفت: تعداد کارکنان موجود در دستگاه‌های دولتی اندکی بیش از نیاز است، بنابراین این فرصت در دستگاه‌های دولتی فراهم نخواهد شد.  
 
وی با اشاره به اینکه طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد نیروی شاغل در دستگاه‌های دولتی از حدود ۱۵۰ هزار نفر به حدود ۳ میلیون نفر افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: هر مقدار که هزینه‌ها، اعتبارات و یا بودجه دستگاه‌ها افزایش می‌یابد، باید صرف افزایش حقوق دستمزد شاغلین شود.  
 
*** باید فرصت‌های شغلی را در بخش خصوصی و تعاونی فراهم کرد
 
نوبخت افزود: نه کشور ما و نه سایر کشورهای دیگر مشکل اشتغال نیروی انسانی خود را از طریق استخدام در دستگاه‌های دولتی پاسخ ندادند، بلکه بسترهای لازم را برای ایجاد فرصت شغلی در بخش خصوصی و تعاونی فراهم کرد.  
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه تا یک سنی افراد جویای کار نیستند، ادامه داد: از ۷۶ میلیون نفر، ۶۳ میلیون نفر کسانی هستند که در سن کار قرار دارند.  
 
وی با اشاره به اینکه ۶۳ میلیون نفر از افراد کشور در سن کار قرار دارند، اما ممکن است کسانی که در سن کار قرار دارند آماده به کار نباشند، گفت: جمعیت در کشور به دو قسمت تقسیم می‌شود که یک بخش جمعیت فعال و بخش دیگر جمعیت غیر فعال است.  
 
نوبخت با اشاره به اینکه جمعیت فعال و غیر فعال کشور در سن کار قرار دارند، افزود: جمعیت فعال، جویای کار و آماده به اشتغال است اما جمعیت غیرفعال در سنین کار قرار دارد، اما بنا به دلایلی همچون تحصیل به دنبال کار نیست.  
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمعیت فعال کشور نیز به دو بخش تقسیم می‌شود خاطرنشان کرد: ۲۱ میلیون نفر از ۲۳ میلیون نفر خوشبختانه کار پیدا کرده‌اند و موفق بوده‌اند و بخش دیگر که در حد ۲ تا ۲. ۵ میلیون نفر است در زمره کسانی هستند که این افراد فعال محسوب می‌شوند و آماده به کار هستند، اما شغلی برایشان فراهم نیست.  
 
وی با بیان اینکه جمعیت فعال کشور مجموع جمعیت شاغل و جمعیت بیکار به حساب می‌آید، ادامه داد: باید برای کسانی که در جمعیت فعال قرار دارند و آماده به کار هستند، شغل ایجاد کرد.  
 
نوبخت با اشاره به اینکه مرکز آمار هر ۵ سال یکبار اقدام به سرشماری می‌کند، گفت: در این سرشماری از افراد سوال می‌شود که آیا در یک هفته گذشته شغل داشته‌اند یا خیر، به طوری که اگر کسانی اظهار کنند که حتی یک ساعت قبل مشغول به کار بوده‌اند، آنان نیز در زمره جمعیت فعال قرار می‌گیرند.  
 
*** مشکل اشتغال تنها از طریق استخدام حل نخواهد شد
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه ۲ تا ۲. ۵ میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد که دولت موظف است خودش آن‌ها را جذب کند و یا اینکه اگر نمی‌تواند از طریق بخش خصوصی اقدام به جذب آن‌ها کند افزود: نه دولت ما و نه دولت‌های دیگر مشکل اشتغال را از طریق استخدام از طریق دستگاه‌های خود نمی‌توانند حل کنند، زیرا هر مقداری که نیرو جذب شود، باید برایشان منابعی در نظر گرفته شود تا در قالب حقوق آن‌ها پرداخت شود.  
 
وی با بیان اینکه در سال ۹۲ چیزی در حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان صرف کارهای عمرانی در کشور شد، اضافه کرد: دولت همه پول‌هایش را صرف حقوق، دستمزد و کارهای اجرایی می‌کند، به طوری که هر مقدار تعداد کارکنان بیشتر شود به‌‌ همان میزان از کارهای عمرانی محروم خواهیم شد.  
 
نوبخت با اشاره به اینکه دولت باید در راستای توسعه کشور فعال باشد، ادامه داد: باید در راستای توسعه کارهای زیربنایی اقدام کنیم تا مردم بتوانند از امکانات استفاده کنند.  
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای سال ۹۳ حقوق کارکنان ۲۰ درصد افزایش یافته است، گفت: عده‌ای گلایه کردند که تورم بالای ۲۵ درصد است، پس چرا حقوق کارکنان ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.  
 
وی با اشاره به اینکه این مقدار افزایش حقوق، کارکنان کارکنان دولت را راضی نمی‌کند افزود: باید بتوانیم امنیت شغلی و فرصت شغلی مناسب را در بخش غیر دولتی برای کارکنان فراهم کنیم.

نوبخت افزود: باید بتوانیم از درآمدهایی که کسب می‌کنیم در بخش عمرانی و آبادانی کشور استفاده کنیم.  
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه وضعیت استخدام در کشور به چه صورت است، گفت: در سال ۹۳ در کنار مهار تورم مسئله افزایش سطح اشتغال برای دولت تدبیر و امید بسیار حائز اهمیت است، به گونه‌ای که باید بتوانیم جوانانمان را شاغل کنیم.  
 
وی با تاکید بر اینکه باید از نیروی انسانی در راستای تولید بهره‌مند شویم، بیان کرد: باید به نیروی انسانی فرصت زندگی شرافتمندانه بدهیم تا آن‌ها بتوانند از امکانات موجود استفاده کنند.  
 
نوبخت با اشاره به اینکه بازار کار را باید متعادل کرد، افزود: عرضه نیروی انسانی که چیزی در حدود ۲ تا ۲. ۵ میلیون نفر چیزی بیش از تقاضای نیروی انسانی به حساب می‌آید.  
 
*** بازار کار باید متعادل شود
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه باید کاری کرد که میان عرضه، تقاضا تعادل ایجاد کنیم، ادامه داد: باید به گونه‌ای عمل کرد تا بازار کار متعادل شود و دیگر 2 تا 2.5 میلیون نفر بیکار را نداشته باشیم.  
 
وی با اشاره به وجود سه روش برای ایجاد فرصت شغلی اظهار داشت: سه روش برای ایجاد فرصت شغلی وجود دارد که از یکسو عرضه، از سوی دیگر تقاضا و از طرف دیگر محیط است.  
 
نوبخت با اشاره به اینکه اقتصاد ۴ بازار اصلی دارد، گفت: این ۴ بازار شامل بازارهای کار، کالا، پول و سرمایه است، به طوری که برای اینکه این ۴ بازار متعادل شوند، باید بر روی تقاضا، عرضه و محیط کار کرد.  
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در طی سال‌های گذشته به جهت افزایش جمعیت نیروی انسانی وارد بازار شده است، اضافه کرد: برخی از این نیروهای انسانی در مقطع تحصیلات متوسطه تحصیل کردند و به تحصیلات عالی خود ادامه نداده و از مهارت‌های کافی برخوردار نیستند.  
 
وی با اشاره به اینکه برخی از افراد در رشته‌هایی تحصیل کردند که رشته‌های آن‌ها مورد نیاز بازار کار نیست، گفت: دانشگاه‌های ما نیروی انسانی متخصصی را تربیت کردند که بازار کار به آن‌ها نیازمند نیست.  
 
نوبخت با اشاره به اینکه برای کسانی که تحصیلات عالیه ندارند باید بتوانیم از طریق آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای آن‌ها را به مهارت‌های لازم تشویق کنیم، اظهار داشت: باید این افراد بتوانند متناسب با نیاز بازار در جایی مشغول به کار شوند.  
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه به رشته‌های دیگر در بخش صنعت و کشاورزی نیاز داریم که باید افراد به این مهارت‌ها و رشته‌ها مجهز شوند، خاطرنشان کرد: ۲۷ هزار دانش آموز در رشته‌های هنرهای کشاورزی در حال تحصیل هستند، پس اگر می‌خواهیم کشاورزان ما بهره وری مناسبی در کشاورزی داشته باشند، باید بتوانیم کسانی را که کار کشاورزی انجام می‌دهند، به غیر از تجارب سنتی از مهارت‌های بیشتری برخوردار شوند.  
 
وی با اشاره به اینکه باید به توانمندسازی عرضه نیروی انسانی بپردازیم، گفت: باید طرف عرضه بازار کار را آماده کنیم.  
 
نوبخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در آینده نه چندان دور برای 2.5 میلیون نفر چه اقداماتی انجام خواهید داد، افزود: از هر سیاستی گریزی به مسئله اشتغال خواهیم داشت.  
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اظهار داشت: در بحث هدفمندی یارانه‌ها در مرحله دوم اندکی درآمد از بابت افزایش قیمت حامل‌های انرژی ایجاد شد، به طوری که دولت به هیچ وجه این پول‌ها را به خزانه‌اش نبرد تا بتواند کارهای عمرانی انجام دهد.  
 
وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۴۰۰ میلیارد تومان در سال جاری به بحث تولید و اشتغال سوق پیدا کرد گفت: هر ۳۰۰ تومانی که به ازای هر لیتر اضافه شد، به سمت تولید و اشتغال روانه شد.  
 
نوبخت با بیان اینکه بیش از ۲۲میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بخش خصوصی اختصاص داده شد تا بازار بزرگی از فرصت‌های شغلی فراهم شود، گفت: بخش خصوصی به گونه‌ای نیست که دولت بگوید امکان زیادی برای استخدام ندارد، زیرا ادارات دولتی هستند که در محدودیت قرار دارند.  
 
*** بخش خصوصی باید استخدام‌ها را انجام دهد
 
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید بخش خصوصی استخدام‌ها را انجام دهد، خاطرنشان کرد: در بخش خصوصی وارد شده‌ایم و عرضه‌های لازم را در این بخش فراهم کرده‌ایم تا بتوانیم منابع لازم را ایجاد کنیم.

**سرمایه‌گذاری 41 هزار میلیارد تومانی دولت در طرح‌های عمرانی سال جاری

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت قرار است در سال جاری بیش از 41 هزار میلیارد تومان در طرح‌‌های عمرانی سرمایه‌گذاری کند گفت: با این سرمایه‌گذاری دولت بخشی از جوانان می‌توانند مشغول به کار شوند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 90 هزار میلیارد تومانی دولت در شرکت‌های دولتی برای سرمایه‌گذاری و توسعه طرح‌های مورد نظر ادامه داد: بیش از 35 میلیارد دلار برای سال جاری از مجلس اجازه گرفته شد تا از فاینانس بهره‌ور شویم افزود: با این مبلغ می‌توان طرح‌های بزرگ را انجام داد و در این رابطه فرزندانمان مشغول به کار خواهند شد.

نوبخت با تاکید براینکه دولت برای اشتغال 2.5 میلیون نفر با سرمایه خود اما با دست بخش خصوصی اقدام خواهد کرد، اظهار داشت: دولت باید کوچک و چابک باشد تا بتواند برون‌سپاری کند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت از این طریق مشکل اشتغال جامعه و فرزندان کشور را حل خواهد کرد گفت: دولت با دست بخش خصوصی اقدام به ایجاد اشتغال خواهد کرد و خودش هم کمک‌کننده خواهد بود.

وی با بیان اینکه دولت حق استفاده از همه درآمدهای حاصل از فروش نفت را ندارد ادامه داد: 4 میلیون تومان تولید نفت داریم اما یک میلیون بشکه نفت خام مورد فروش قرار می‌گیرد به گونه‌ای که همه این یک میلیون را نمی‌توان در بودجه بیاوریم بلکه باید 31 درصد این پول را به صندوق توسعه ملی واریز کنیم.

نوبخت با اشاره به اینکه دولت تمامی فعالیت‌های خود را در سال 93 انجام خواهد داد گفت: دولت در برنامه ششم برنامه وسیعی را برای اشتغال نیروی انسانی خواهد داشت.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با تاکید براینکه محیط بازار کار نیازمند بازبینی است اظهار داشت: برخی از کارخانه‌ها نیاز به نیروی انسانی دارد ولی جرات نمی‌کنند این نیروها را جذب کنند.

وی با اشاره به اینکه باید امنیت شغلی را برای کارگران به وجود آوریم افزود: دولت باید امنیت را برای کارگران ایجاد کند بنابراین دولت باید وارد عمل شود تا بتواند تعادل برقرار سازد.

نوبخت در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه دولت چه برنامه‌ای برای تعیین و تکلیف استخدام‌های دولتی دارد ادامه داد: در سال 91 دولت دهم اقدام به اعلام استخدام در ادارات دولتی تحت عنوان طرح مهرآفرین کرد به طوری که این طرح در 29 آذر مورد تصویب قرار گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در دی ماه سال 91 هیئت تحقیق مصوبات مجلس این مصوبه دولت را ایراد گرفتند خاطرنشان کرد: دولت یازدهم از شهریور ماه فعالیت خود را آغاز کرد این در حالی بود که طرح مهرآفرین از سوی دولت قبلی اعلام شده بود به گونه‌ای که این طرح از سوی مجلس مورد ایراد قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از افراد مراحل استخدامی خود را انجام داده بودند گفت: این افراد امتحان داده و کار گزینششان را انجام دادند و حتی بعضی از آنها کدهای استخدامی خود را دریافت کرده‌اند به طوری که باید مشغول به کار می‌شدند.

نوبخت با اشاره به اینکه 48 درصد از بودجه در شهریور ماه واصل نشده بود افزود: از مجلس خواستار اصلاح بودجه سال 92 شدیم به گونه‌ای که 210 هزار میلیارد درآمد به 150 هزار میلیارد تقلیل پیدا کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مجلس اصلاح بودجه سال 92 را مورد پذیرش قرار داد اضافه کرد: منابع کافی وجود نداشت تا بتوانیم هزینه‌های جاری را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه مصوبه‌ا ی که هیئت وزیران در دولت قبلی داشت به وسیله مجلس شورای اسلامی لغو شد گفت: این مصوبه مورد تایید قرار نگرفت.

نوبخت با اشاره به اینکه تعدادی از افراد همه مراحل استخدامی خود را انجام داده بودند افزود: دولت در خصوص این افراد موضع صریح و آشکاری گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اتفاقی در گذشته رخ داده و اعلامیه‌ای برای استخدام صادر شده بود آن هم بدون اینکه منابع مالی برای آن وجود داشته باشد اظهار داشت: انصاف نیست به دلیل نبود منابع به این عده‌ از کسانی که در امتحان مورد پذیرش قرار گرفته‌اند بگوییم استخدام آنها لغو شده است.

وی گفت: به جهت احترام به این افراد اعلام کرده‌ایم به دلیل اینکه این افراد همه مراحل را طی کرده‌اند هر دستگاهی که از محل صرفه‌جویی توانسته منابعی را داشته باشد باید به استخدام این دسته از افراد بپردازند.

نوبخت با اشاره به اینکه گروه دیگری از این دسته از افراد بودند که از مجلس مصوبه گرفته بودند افزود: مجلس برای مهندسین کشاورزی که ناظر بر مزارع گندم و برنج بودند مصوبه‌ای داشت مبنی براینکه این افراد باید بتوانند طی 3 سال در صورت داشتن شرایط خاص در دستگاه‌های مرتبط با بخش کشاورزی استخدام شوند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به بند ب ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری گفت: در حال حاضر قانون برنامه پنجم توسعه نسبت به استخدام افراد اظهارنظر کرده است این در حالی است که در سال چهارم برنامه توسعه در ماده 51 این قانون اعلام شد که هرگونه استخدام چه رسمی و چه پیمانی در دستگاه‌های اجرایی ممنوع است.

وی افزود: در بودجه‌های سنواتی امکان استخدام با شرایط بند ب ماده 24 قابل انجام است.

نوبخت با اشاره به اینکه در شرایط خاص دستگاه‌ها می‌توانند اقدام به استخدام افراد با شرایط مورد نظر کنند ادامه داد: اگر دستگاهی کار حاکمیتی انجام می‌دهد دو درصد از نیروهایش را باید سالانه کاهش دهد و از محل کاهش دو درصد نیروهای کار بتواند نیروهای جدید و جایگزین را استخدام کند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور اظهار داشت: اگر دستگاهی غیرحکمیتی است در ازای سه نفر بازنشست باید بتواند یک نفر را به کار بگیرد.

وی با اشاره به بند 2 ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری افزود: ماده 51 قانون برنامه پنجم توسعه می‌گوید که با این شرایط می‌تواند استخدام صورت گیرد که بند 2 ماده 24 رعایت شده باشد.

نوبخت با اشاره به اینکه به ازای سه نفر بازنشست یک نفر می‌تواند استخدام شود ادامه داد: در سال جاری دولت دو گروه را استخدام خواهد کرد که یکی کسانی هستند که از قانون مجلس در ارتباط با استخدام مهندسین و یا ناظرین کشاورزی مصوبه گرفته‌‌اند هستند که این افراد با در نظر گرفتن شرایط قانونی استخدام خواهند شد.

**از هر سه نفر بازنشسته یک نفر استخدام می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به گروه دیگر گفت: اگر دستگاه‌ها سه نفر را بازنشست کنند می‌توانند یک سوم کسانی را که از سیستم به صورت بازنشستگی، بازخرید و اخراج خارج شده‌اند را مورد استخدام قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید تابع قانون است افزود: تعدادی از نیروی انسانی که به صورت بازنشسته و یا بازخرید از سیستم خارج می‌شوند باید به ازای آنها یک نفر از مهندسین مورد استخدام قرار بگیرد.

نوبخت با اشاره به اینکه زمانی که سه نفر از سیستم خارج شده باشند منابع تامین شده است گفت: استخدام این افراد به سبب وجود مجوز قانونی امکانپذیر است و اگر استخدام این افراد صورت نگیرد خلاف قانون عمل شده است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برخی از استان‌ها در حال اجرای این قانون هستند ادامه داد: دولت تدبیر و امید موظف است تا به اجرای قانون بپردازد.

وی ادامه داد: به همه دستگاه‌ها اعلام کرده‌ایم تا نیروی انسانی مهندس ناظری که واجد شرایط قانونی است را مراحل استخدامشان را در طول سال جاری انجام دهند.

نوبخت با اشاره به اینکه به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی این اجازه داده شده تا حقی از کسی ضایع نشود افزود: کسانی که در طرح مهرآفرین شرکت کرده‌اند و مراحل استخدامیشان را به طور کامل انجام داده‌اند باید استخدام شوند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه رعایت بند دو ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری الزامی است اظهار داشت: بودجه را میان دستگاه‌های مختلف تقسیم کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بوده جاری به دو قسمت تقسیم می‌شود خاطرنشان کرد: بخشی از این بودجه صرف پرداخت حقوق و دستمزد افراد می‌شود و بخش دیگر برای سایر فعالیت‌های اقتصادی صرف می‌شود.

نوبخت ادامه داد: آن چیزی که مربوط به پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان می‌شود نسبت به سال 92 در سال 93، 20 درصد افزایش یافته است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه 20 هزار میلیارد تومان به دستگاه‌ها بیشتر داده شده است افزود: اگر برای دستگاهی امکان بازنشستگی افراد وجود دارد باید به این مهم بپردازد و یا اگر می‌تواند افراد را بازخرید کنند باید با بازخرید این افراد موافقت کنند.

وی با اشاره به اینکه اجازه استخدام این مجموعه از فرزندانمان را به دستگاه‌ها اعلام کرده‌ایم گفت: دستگاه‌ها مجاز هستند در چارچوب قانون نسبت به استخدام این دسته از افراد اقدام کنند.

نوبخت گفت: کسانی که در طی سال‌های گذشته همه مراحل استخدامیشان را انجام داده‌اند امسال به صورت مشروط استخدام خواهند شد زیرا قانون برای استخدام این افراد مجوز دارد و منابع مالی آن مشخص شده است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه دولت یازدهم برای نیروهای شرکتی چه اقداماتی انجام خواهد داد افزود: برای نیروهای شرکتی باید منابع لازم تامین شود به گونه‌ای که اگر ادارات بخواهند اقدام به استخدام افراد کنند طبق قانون باید آگهی بدهند و نباید کسی را مخفیانه استخدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه در صورت اعلام استخدام نیروهای شرکتی از اولویت برخوردار هستند گفت: استخدام این افراد مشروط این است که این ادارات برای استخدام مجوز داشته باشد و مجوز آن از محل صرفه‌جویی سه نفر بازنشسته و یا به ازای یک سوم تعداد بازنشستگان خواهد بود.

نوبخت با اشاره به اینکه همه کسانی که در این مجموعه قرار گرفته‌اند می‌توانند در استخدام دولتی شرکت کنند خاطرنشان کرد: وضع موجود به گونه‌ای نیست که به این تعدادنیرو تعدادی دیگری اضافه شود پس باید به تدریج تعدادی را خارج کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ادامه داد: باید جا برای نیروی انسانی تازه نفس و پرنشاط فراهم شود تا آنها را جذب کنیم.


برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
Singapore
علی
۱۹:۴۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
ازمون. خرداد سال 91 که طرح مهر افرین نیست پس تکلیف کسانی که ازمون داده اند چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
مالیاتی
۱۹:۳۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام
آزمون امورمالیاتی مجوز مجلس داشت
یه عده ای استخدام شدن بقیه چه گناهی کردن؟
مگه همه با هم آزمون ندادیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
قرار بود این گفتگوی درباره استخدام در ادارات دولتی باشه که با بی توجهی تموم به یک سمت دیگه رفت ثانیا چرا آقای نوبخت از پذیرفته شدگان آزمون 26 خرداد 1391 استانداریها با مجوز 110/4550 مورخ 21 اسفند 1390 صحبت نکردند و منتظران استخدام رو به دو دسته مهرآفرین و ناظرین کشاورزی تقسیم کردند
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۸:۱۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
من 29 سالمه با لیسانس مدیریت زندگیم داره از هم میپاشه دنبال یه کار ثابتم مهم نیست چی باشه ...حقوقشم مهم نیست...آقای نوبخت بسم اللله ..
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۵۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام
لطفا از جناب آقای دکتر نوبخت مجددا خواهش کنید در این برنامه تشریف آورده و وضعیت ما هایی رو که 91/3/26 آزمون داده قبول شده گزینش و ... شده ایم رو تشریح کنند.در خصوص موضوع ما چیزی نفرمودند با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مربی فنی و حرفه ای
۱۷:۴۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
تکلیف ما مربیان حق التدریس که ماهینه 250 هزار تومن حقوق میگیریم قانون تبدیل وضعیت ما در مجلس تصویب شد شورای نگهبان تامین بار مالی مربیان رو تایید کرد اما تا همین الان خبری از تبدیل وضعیت نیست تکلیف ما چه میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
قبولی استانداری
۱۵:۲۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام
اقای نوبخت استخدامها رو به دو گروه تقسیم کرد

1:مهر افرین
2:مهندسین ناظر کشاورزی

پس ازمون استانداریهای سراسر کشور که مجوز ان :
مجوز 4550/ 110/دم تکلیفش چیست؟

از سال 91 یک جواب قانع کننده با ما نمیدهند!!!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۴۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام
جناب اقای نوبخت زمان تامین اعتبار ازمون استانداریها را نمی فرمایند؟؟ تا کی منتظر باشیم یک سال گذشت تاکی باید منتظر بود یک سال؟ دو سال؟ سه سال؟.......
United States of America
محمد
۱۲:۴۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
استخدام شهرداری سال گذشته چی شد خرداد امتحان دادیم . اونایی هم که قبول شدن هنوز هیچکدوم از مراحل استخدامشون طی نشده و هیچ ربطی هم به طرح مهر آفرین نداره. تکلیف ما که قبول شدیم چی هست هیچ کی هم پاسخگو نیست معلوم نیست باید چیکار کنیم....؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۲۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام .مجوز استخدام، استانداری مازندران ماله سال90 هست.درصورتی طرح مهرآفرین سال 91 مطرح شد. چرا بداد ما که مهرافرین نیستیم و 14 ماهه که الافیم نمی رسند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۱۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
قابل ذکر است که هیچ کس کد استخدامی نگرفته(یعنی عده ای وجود دارند که مراحل گزینش را طی کرده اند ولی کد استخدامی نگرفته اند) و ایشون با کلمات بازی کردند. درضمن استخدام خرداد از محل قانون پنجم است نه مهر آفرین.
Iran (Islamic Republic of)
قبول شده مالیاتی
۱۱:۳۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام
ما بچه های مالیاتی 12000 نفر بودیم که یه سری رفتن سرکار و مابقی اکثرا بلاتکلیفن
تعداد ما که خیلی زیاده چرا راجع به ما سوال نکردین ببینیم وضعیتمون چی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
قبولی استخدام استانداری اذربایجان غربی
۱۱:۳۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
ازمون استانداری اذربایجان غربی کاملا قانونی و با مجوز بوده دوبار ثبت نام ازمون صورت گرفته یک بارتیر91 و بار دوم دوباره در تیر92 ثبت نام کردیم بماند که چقدر پول اضافی واریزی ما به حسابها برنگشت ازمون قانونی بوده و قبولی ها از مرداد 92 سرگردان و از همه جا رانده و مانده هستند و کسی هم پاسخگو نیست هیچ مرجعی هم سعی در گرفتن پاسخ درست و شفاف به خواسته به حق قبولی ها برای شفاف سازی و تعیین تکلیف نمی کند و مسئولین هر دم یک ساز جدید می زند لطفا محض رضای خدا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۲۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام
من یکی از اونهای هستم که در سال 91 در آزمون استخدامی استانداری شرکت کرده و تمام مراحل را طی کردیم اما بنا به فرموده دکتر نوبخت باید سه نفر بازنشست یا بازخرید بشوند تا یک نفر از ما دعوت بکار شود حالا اومدیم و تا چند سال دیگر کسی بازنشست نشد یا بازنشستگان تعدادشان کم بود اون وقت تکلیف ما چیست؟تا کی باید منتظر بمانیم؟
Iran (Islamic Republic of)
mohsen
۱۱:۰۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
آزمون تیر ماه 92 استانداری گیلان اصلا جزء مهرآفرین هست یا نه
مصاحبه و تست ورزش هم رفتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
ما جز طرح مهرآفرین نبودیم و دارای مجوز رسمی و نشر آگهی و برگزاری آزمون بوده؛ مصاحبه هم شده ایم ولی هنوز بلا تکلیف هستیم-جالب اینجاست که دیشب اصلا در این مورد حرف نزد و انگار همه رو جز طرح مهرآفرین قلمداد کردند-حالا ما موندیم که چکار کنیم-خواهش میکنم از مدیر سایت محترم برامون پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
یاسمن
۱۰:۵۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
بعضی از استخدامی ها طرح مهر آفرین نبوده و مربوط به برنامه توسعه پنجمه . آقای نوبخت اونارو هم جزو طرح مهر آفرین حساب کرد . در ضمن به ازای هر سه نفر بازنشسته یه نفر استخدامی با عقل جور در نمیاد . چون بعضی از ادارات نیروهاشون جوونه و با مشکل کمبود نیرو هم مواجهن .
Iran (Islamic Republic of)
مهندس ناظر
۱۰:۳۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
ایشون در نظر نگرفتن اگر پروژه عمرانی تعریف میشود نیروی متخصص جذب میشود اما پروژه که تمام شد این نیرو جذب پروژه بعدی میشود بنابراین جایی برای برای پذیزش نیروی جدید فارغ التحصیل وجود نخواهد داشت . لطفا این مطلب را به ایشون برسانید با تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
چرا میخواید از بازنشستگان استخدام کنید این مملکت بیست میلیون جوان داره .چرا...چرا...را؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام قرار شد پیمانکاران واسطه تو دستگاه دولتی حذف بشن چی شد تو اداره برق از این خبرا نیست و مدیر عامل بازنشسته میشه میاد شرکت میزنه تو مناقصه برنده میشه و کسی جرات نمیکنه بهش بگه بابا چرا حقوق پرسنل و کم میدی اخه این چه وضعشه
Iran (Islamic Republic of)
hadi
۱۰:۱۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
تکلیف بازرسان صنعت معدن و تجارت که امسال دارند قرارداد شرکتی با آنها می بندند چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
خرداد91
۱۰:۰۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
استخدامی های 90و خرداد 91 که مهر آفرین نبودند
Iran (Islamic Republic of)
شیری
۰۹:۵۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام

تکلیف کسانی که سال 91 قبل از مهرآفرین آزمون دادند و مراحل گزینشا قبول شدند اما هنوز کد استخدامی ندارند چه می شود؟
Kazakhstan
استخدامی
۰۹:۵۰ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
ازمون خرداد ماه 91 استانداری با مجوز سازمان برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور بوده .چه جوری شما اینها را مهر آفرین می دونید
Iran (Islamic Republic of)
مهندس عمران
۰۹:۲۵ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
در بخش خصوصی هر جا رفتم گفتن خبرت می کنیم اکنون 5 سال است که می گذرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگر افغانی بودی همان روزاول سر کار میرفتی امان از این همه افغان
Iran (Islamic Republic of)
کارمند قراردادی
۰۹:۲۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
باسلام

تبدیل وضعیت کارمندان قراردادی پیام نور به پیمانی کی انجام می شود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
تکلیف نیروهای قراردادی چیست
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۲۱ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
ایشون هیچ اشاره ای به آزمون خرداد 91 نکردند ... احتمالا همه آزمونها رو مهرآفرین میدونند ولی اینجوری نبوده ... لطفا بررسی نمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
از سال 85 قرارداد انجام کار معین هستیم وضعیتمان مشخص نمیباشد.
آخرین اخبار