یک مسابقه فوتبال میان دو تیم یونانی و ترکیه ای پس از 84 سال توقف، در استادیوم ووالیرو در جزیره "خیوس" یونان از سر گرفته شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،  به نقل از العربیه؛ شامگاه روز شنبه 10 مه 2014 یک مسابقه فوتبال میان دو تیم یونانی و ترکیه ای پس از 84 سال توقف، در استادیوم ووالیرو در جزیره "خیوس" یونان از سر گرفته شد. 
به گزارش العربیه این مسابقه دوستانه که میان تیم "لایلاباس" یونان و "قارشیاقا"ترکیه در 7 دسامبر سال 1930 در حال انجام بود ، به دلیل وضعیت بد هوا ، تنها پس از سه دقیقه ، از سوی داور مسابقه متوقف شد.



تصویر 84 سال پیش دو تیم

از آن زمان به بعد ، برای دهها سال از سر گیری این مسابقه به فراموشی سپرده شد، تا اینکه میشل کوتاکیس رئیس باشگاه "لایلاباس" تصویر مشترکی از بازیکنان دو تیم فوتبال مسابقه ناتمام سال 1930 را در آرشیو تیمش مشاهده کرد. این تصویر دقایقی پیش از انجام مسابقه برداشته شده بود.
رئیس باشگاه "لایلاباس" پس از مشاهده عکس مشترک دو تیم با فتیح دینیز همتای ترکیه ای خود تماس گرفت و پیشنهاد ادامه مسابقه پس از 84 سال را داد، و رئيس باشگاه "قارشیاقا" ترکیه فورا با این پیشنهاد موافقت کرد.
این مسابقه شب گذشته در استادیوم ووالیرو در جزیره"خیوس" یونان با حضور شمار زیادی از تماشاگران دو تیم از جمله کریم اوراس سفیر ترکیه در آتن، از دقیقه سوم از سر گرفته شد.
دیدار این دو تیم با نتیجه مساوی پنج ، پنج پایان یافت. قرار است دیدار برگشت میان دو تیم در ترکیه برگزار شود. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار