معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: دولت به دنبال راه مناسب و خوبی برای تفکیک امور جوانان از مباحث ورزشی در این وزارتخانه است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمود گلزاری در جمع دبیران سازمان های مردم نهاد استان اصفهان اظهار کرد: این موضوع به دلیل سیاست های موجود مبنی بر بزرگ نشدن دولت باید با برنامه و تصمیمات دقیق پیش رود.

وی در عین تاکید کرد: جدا کردن مباحث جوانان از ورزش در وزارت ورزش و جوانان تا پایان سال 93 قابل اجرا نیست.

وی همچنین گفت : کاهش وابستگی سازمانهای مردم نهاد به دولت و افزایش توانمندی سمن ها در زمینه های علمی و مالی از سیاستها و برنامه های این معاونت است.

گلزاری تاکید کرد: سمن ها بستری برای تربیت مدیران در سطوح کشوری هستند و این بستر تنها از راه رشد مشارکت جوانان و تلاش مدیران کنونی کشور برای تربیت گام به گام مدیران آینده حاصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه 103 سمن فعال و ثبت شده در استان اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: برخی از این سمن ها ماهانه بیش از یک هزار مخاطب را زیر پوشش برنامه های خود قرار می دهد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: به دلیل سوء استفاده برخی گروه های ضد اسلامی از فعالیت سمن ها، بررسی دقیق فعالیت این نهادها لازم است اما با این وجود ما به دنبال تسهیل مراحل اخذ سمن ها در سطح کشور هستیم.

وی همچنین ایجاد سمن سراها به عنوان مجموعه ای دفتری برای سازمانهای مردم نهاد هر استان، اعطای وام به آن ها و برداشتن قانون دریافت مالیات ازاین تشکلها را از دیگر برنامه های جدی معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان دانست.

گلزاری با بیان اینکه بستر لازم برای معرفی و به رسمیت شناختن سمن ها بایستی ایجاد شود اشاره کرد: سازمان های مردم نهاد در کارهای اجرایی مرتبط با امور جوانان وارد و امور به دست آن ها سپرده شود.

در این جلسه دبیران سازمان های مردم نهاد استان اصفهان به ارائه پیشنهادها، انتقادها و نیز بررسی امور و شرایط موجود برای سمن ها پرداختند و با معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بحث و گفت و گو کردند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین با دبیران مراکز مشاوره خانواده و ازدواج استان اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این جلسه تاکید کرد: مراکز مشاوره باید دارای مجوز و پروانه تخصصی مورد تایید سازمان نظام روانشناسی کشور باشند.

گلزاری همچنین از برگزاری جلسات سه روزه با حضور بیش از 30 روانشناس حوزه ازدواج و خانواده خبر داد و گفت : این جلسات تیر امسال در تهران برگزار و در آن شاخص ها و نوع ارائه مشاوره ازدواج و خانواده بررسی خواهد شد.

برچسب ها: دولت ، جوانان ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار