معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: توسعه باغ‌های استان زنجان نیازمند احداث سردخانه است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،جواد تاراسی در زمینه واردات محصولات زراعی اظهار داشت: در سال‌های اخیر به دلیل وقوع سرمازدگی‌های متوالی در استان زنجان مجبور به واردات بخشی از محصولات زراعی مورد نیاز استان شدیم.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی استان زنجان طی سال‌های اخیر خسارت قابل توجهی را بر اثر سرما متحمل می‌ِشوند، بیان کرد: سال گذشته خسارت‌ ناشی از سرمازدگی در زنجان بیش از خسارت ناشی از زلزله ورزقان بوده است.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان به مشکلات موجود در حوزه کشاورزی زنجان اشاره و عنوان کرد: کمبود سردخانه از جمله مهم‌ترین مشکلات فعلی کشاورزی استان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ظرفیت انبارها و سردخانه‌های سایر استان‌ها برای محصولات کشاورزی استان زنجان بهره گرفته می‌شود.

تاراسی اضافه کرد: امید است با جذب سرمایه‌گذار و اعطای تسهیلات مناسب از سوی دولت نیاز به استفاده از ظرفیت‌های انباری سایر استان‌ها در زنجان نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: بخشی از مجوزهای احداث سردخانه و انبار در بخش کشاورزی از سوی سازمان جهاد کشاورزی صادر می‌شود و بخشی نیز به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان تاکید کرد: سردخانه‌های بالای صفر و زیر صفر موجود در استان زنجان کافی نبوده و ایجاد سردخانه‌های جدید در استان ضروری است.

این مسئول اظهار کرد: در حال حاضر سیب تولیدی استان زنجان به 200 هزار تن می‌رسد که بخشی به صورت تازه‌خوری مصرف و بخشی نیز در انبارها ذخیره می‌شود.

تاراسی با اشاره به میزان تولید محصولات باغی استان زنجان گفت: درحال حاضر تولیدات باغی استان زنجان 650 هزار تن است که که 200 هزار تن آن را سیب تشکیل می‌دهد.

وی بیان کرد: تا پنج سال بعد که توسعه باغ‌های استان زنجان اتفاق می‌افتد تولیدات باغی استان به یک میلیون تن افزایش پیدا می‌کند که از این میزان 50 درصد پیش‌بینی تولید سیب است.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: 50 درصد پیش‌بینی تولید مربوط به سیب، 500 هزار تن سیب را شامل می‌شود که 90 درصد آن در صورت تولید ارقامی هستند که نیاز به سردخانه دارند.

این مسئول تاکید کرد: توسعه باغ‌های استان زنجان نیاز مبرم به احداث سردخانه‌های بالای صفر درجه دارد.

تاراسی خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذار برای احداث انبار و سردخانه برای محصولات باغی جزء برنامه‌های سال جاری جهاد کشاورزی استان زنجان است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زنجان ، سردخانه ، باغ ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.