مشاور استاندار فارس در امور نفت، گاز و پتروشيمي گفت : با جديت در حال پيگيري تعهدات وزارت نفت در فارس هستيم .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ امين عربي ادامه داد: اجراي برنامه هاي وزارت نفت دولت تدبير و اميد نقش اساسي در رشد و توسعه استان فارس دارد و كنار گذاشتن ظرفيت هايي از استان در سالهاي اخير جهت انجام تعهدات وزارت نفت، برنامه ريزي براي رشد و توسعه را با مشكل مواجه ساخته است و برنامه ريزي براي بخش هاي مختلف اقتصادي در اين شرايط نتايج نامطلوبي در پي خواهد داشت.

مشاور استاندار در امور نفت ، گاز و پتروشيمي از جديت مديريت ارشد استان براي پيگيري تعهدات وزارت نفتدر فارس خبر داد و افزود : مهمترين اين تعهدات ساخت پالايشگاه دوم شيراز، ساخت كارخانه اتان گيري، واحدهاي پتروشيمي استان و ديگر طرحهای اين حوزه ها هستند كه نقش مهمي در توسعه كشور و استان دارند.

امين عربي در تشريح برنامه هاي مديريت ارشد استان براي چرخاندان چرخ صنعت نفت، گاز و پتروشيمي در فارس، بیان کرد : مجموعه طرحهاینفت و گاز و پتروشيمي جايگاه برجسته اي در بكار گيري فارغ التحصيلان اين رشته ها در استان دارد و معتقديم دانش آموختگان و صاحبان ايده، تجربه و دانش سرمايه هاي انساني گرانبهايي هستند كه هموار كردن زمينه بكارگيري و فعاليت آنها اقتصاد را در مقابل تهديدات مقاوم خواهد كرد.

وي ادامه داد : شركتها و كنسرسيوم هاي موجود در استان در حوزه هاي طراحي، مهندسي، ساخت و نصب تجهيزات و راه اندازي تاسيسات از يك سو و دانشگاه ها و مراكز علمي و تحقيقاتي استان از سوي ديگر،از ظرفيت هاي بالايي برخوردار هستند كه با همكاري و هم افزايي موجود ميان آنها و زير ساخت هاي استان حركت در مسير اقتصاد دانش بنيان و روند اجرايي طرحها، را سرعت خواهند بخشيد.

مشاور استاندار فارس در امور نفت، گاز و پتروشيمي افزود :با ايجاد زير ساخت ها و هموار كردن مسير توسعه استان تسهيلات و منابع داخلي و خارجي به راحتي در خدمت توليد قرار خواهد گرفت و بر همين اساس بي ترديد عزم استاني در پيوند با عزم ملي مصمم است تا در راستاي مهيا كردنشرايط مذكور گامهاي استوار و اساسي برداشته شود.

عربي يكي از شاخص هاي مهم در مديريت جهادي و اقتصاد مقاومتي را كاهش هزينه اجرايي طرحها دانست و گفت : سرعت اجرايي اين طرحها بخصوص كه در بعضي موارد طراحي و مهندسي آن انجام شده است كاهش هزينه را بدنبال دارد و برخلاف آن طولاني شدن اجراي طرحها مشكلات عديده اي را در پي خواهد داشت.

وي ادامه داد : از آنجايي كه بعضي از اين طرحها در ابتداي زنجيره ارزش صنعت نفت، گاز و پتروشيمي هستند تسريع در اجراي آنهاتحرك توليد در سلسله زنجيره هاي مرتبط را بدنبال دارد كه اراده استان در پيگيري طرحها در اين راستا است.

مشاور استاندار فارس در امور نفت ، گاز و پتروشيمي افزود : كنار گذاشتن ظرفيت هايي از استان در سالهاي اخير جهت انجام تعهدات وزارت نفت، برنامه ريزي براي رشد و توسعه را با مشكل مواجه ساخته است و برنامه ريزي براي بخش هاي مختلف اقتصادي در اين شرايط نتايج نامطلوبي در پي خواهد داشت.

عربي گفت : اجراي برنامه هاي وزارت نفت دولت تدبير و اميد نقش اساسي در رشد و توسعه استان فارس دارد و استان را در زمينه هاي بسياري توانمند مي سازد.

وي بیان کرد :اين برنامه ها علاوه بر تاثيري كه بر رشد و توسعه ملي كاهش بيكاري و فراهم كردن شرايط بهتر اقتصادي و اجتماعي دارد،در زمينه بكار گيري دانش از يكسو و توليد دانش از سوي ديگر نيز موثر است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: لزوم ، تعهدات ، وزارت ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.