فرماندار پارس آباد گفت: با تکمیل و بهره برداری از شبکه پایاب سدخداآفرین بیش از ۶۲هزار هکتار از اراضی دیم استان اردبیل و ۱۲هزار هکتار از زمین های استان آذربایجان شرقی تبدیل به آبی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ ایرج بیگدلو با تاکید بر شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری در جهت پیشرفت منطقه گفت: با تکمیل و بهره برداری از شبکه پایاب سدخداآفرین، بیش از۶۲هزار هکتار از اراضی دیم استان اردبیل و ۱۲هزار هکتار از زمین های استان آذربایجان شرقی تبدیل به آبی می شود.

وی گفت :برای اجرای پروژه شبکه پایاب سدخدآفرین که از طرح های بزرگ ملی محسوب می شود تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.
بیگدلو با اشاره به نقش این طرح در ایجاد فرصت های شغلی جدید در منطقه، اظهار کرد: با افتتاح این شبکه برای هزاران نفر از جویندگان کار در منطقه شغل ایجاد خواهد شد.


وی، بر ضرورت اجرای دقیق طرح واگذاری اراضی دشت فتحعلی به خانوارهای واجدشرایط تاکید و بیان کرد: با بهره برداری کامل از پروژه پمپاژ دشت فتحعلی، حدود دو هزار و ۵۷۰هکتار از اراضی مرتعی و دیم شهرستان پارس آباد به شیوه نوین آبیاری خواهد شد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اردبیل ، شبکه ، پایاب ، سد ، خداآفرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۹ تير ۱۳۹۵
حدود هفت ساله که دولت اراضی دیم روستای تربت کندی را به تجهیزات آبیاری باران مصنوعی مجز کرده و آماده واگذاری میباشد و چند سال است که بلاتکلیف مانده.من از جوانان بیکار روستای تربت کندی هستم از مسئولین میخوام همت خرج بدن و این اراضی را به مردم واگذار کنند تا چندین بیکار صاحب کار و درآمد عالی بشن و دعاگوی مسئولین محترم باشن.