استاندار مازندران گفت: در کنفرانس بین‌المللی چالش‌های زیست محیطی مازندران کارشناسان 35 کشور جهان در مازندران گرد‌هم می‌آیند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، ربیع فلاح جلودار در جلسه هماهنگی برگزاری این کنفرانس افزود : تاکنون بیش از 1350 مقاله از 35 کشور جهان به دبیرخانه کنفرانس ارسال شد.

وی افزود: این مقالات به عنوان یک منبع غنی برای پژوهشگران و مدیران سازمان‌ها در تصمیم‌سازی‌های محلی و منطقه ای بسیار موثر و مفید است.

استاندار مازندران موضوع محیط زیست را یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، مسئولان و آحاد مردم کشور دانست و ادامه داد: برگزاری کنفرانس بین‌المللی چالش‌های زیست محیطی و گیاه شناسی درختی در مازندران گام مثبتی برای حفاظت از امانت آیندگان است.

فلاح تصریح کرد: بررسی چالش‌های زیست محیطی، تغییر اقلیم و گرمایش زمین، آلودگی آب، خاک و هوا، مشکلات ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی، خشکسالی، شور شدن منابع آب، سیل و زلزله، بیابان‌زدایی، مدیریت حوضه آبخیز، اکولوژی جنگل و مرتع و... از جمله مباحث این کنفرانس است.

دبیر چهارمین کنفرانس بین‌المللی چالش‌های زیست محیطی و گیاه شناسی درختی نیز در این جلسه بیان داشت: 123 داور داخلی و خارجی مقالات ارسالی را بررسی کردند که قرار شد 250 مقاله به صورت سخنرانی و 820 مقاله به صورت پوستر در این کنفرانس ارائه شود.

رمضان موسوی گفت: همه مقالات پذیرفته شده به صورت دو جلد کتابچه مقالات کامل و کتابچه چکیده مقالات تنظیم شده و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد./ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.