رییس سازمان بسیج سازندگی کشور اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را رمز عبور از گردنه تحریم اقتصادی دانست و گفت: شیوه مردمی کردن اقتصاد مقاومتی باید از اولویت های گروه های جهادی بسیج باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، سردار ابراهیم عزیزی صبح امروز در نشست " رسم هجرت " در جمع اعضای بسیج سازندگی و دانشجویی کرمان با اشاره به اینکه دو مجموعه بسیج دانشجویی و سازندگی، موضوعات مشترکی را با هم دنبال می کنند، گفت: این دو سازمان باید دو عنصر تعالی معنوی و رشد و پیشرفت مادی را با یکدیگر به پیش ببرند.

وی با بیان اینکه می شود یک رفتار نهادینه تعریف شود تا بر اساس آن فرمول واحد هدایتگری کنیم، افزود: نمی شود تنها عنصر تعالی معنوی را پررنگ کنیم ولی از طرف دیگر آسیب ببینیم.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه اعتقاد به هجرت و جهاد را در درون مجموعه بسیج، تقویت کنید، خاطر نشان کرد: هجرت به نقاط دور افتاده برای عمران و آبادانی بدون هجرت از درون و خودسازی جواب نمی دهد.

وی با تاکید بر اینکه هجرت از خود، دست آورد های فراوانی دارد که بسیار با ارزش است، گفت: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس تا از خودشان هجرت نمی کردند، جاودانه نشدند و هجرت از درون است که ماندگاری را حاصل می کند.

سردار عزیزی با بیان اینکه در کنار تعریف از هجرت مدیریت جهادی را باید در دستور کار قرار داد، افزود: یک ویژگی ممتاز بسیج این است که خالق شرایط بوده است و یک بسیجی باید در همه تحولات خالق شرایط باشد.

وی عنوان کرد: جامعه ما نیازمند حفظ آرمان های زیبای اسلامی است و حرکت جهادی و مدیریت جهادی یکی از همین آرمان ها است که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم است.

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور شناخت تهدیدات و مقابله با آن را از دیگر ویژگی های یک گروه جهادی دانست و گفت: امروز شناخت و مقابله با تهدیدات دشمنان از رسالت های مهم گروه های جهادی است و یک بسیجی نمی تواند معرفت جهادی داشته باشد اما از شناخت تهدیدات ناتوان باشد.

وی با اشاره به اینکه تهدیدات دشمن از 5 روز بعد از پیروزی انقلاب شروع شده و هنوز هم ادامه دارد و روز به روز هم بیشتر می شود، افزود: به لطف الهی و حضور مردم در صحنه و از همه مهمتر شناخت به موقع تهدیدات، این تهدیدات نتوانستند بر روند تکاملی انقلاب اسلامی ایران اثری بگذارند.

سردار عزیزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تهدید اخیر دشمن در بعد اقتصادی است، خاطر نشان کرد: راه مقابله با تحریم اقتصادی نگاه به بیرون کشور نیست.

وی تصریح کرد: بعضی ها به اسم تحریم ها و تحریم هراسی دست آورد های نظام اسلامی را دچار چالش می کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با تاکید بر اینکه راه مقابله با تحریم دست درازی پیش دشمنان اسلام نیست بلکه توانمند سازی درون کشور در حوزه اقتصاد است، گفت: این مهم با فرهنگ امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و فرهنگ شهدا مغایرت دارد که برای برطرف کردن موضوعی داخلی از دشمن خواهش کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب رمز عبور از گردنه تحریم اقتصادی است، افزود: شیوه مردمی کردن اقتصاد مقاومتی باید از اولویت های گروه های جهادی بسیج در نقاط مختلف کشور باشد.

سردار عزیزی با اشاره به اینکه تنها تکیه بر مردم و مشارکت آنها است که اقتصاد مقاومتی حاصل می شود، خاطر نشان کرد: اهمیت مصرف تولیدات داخلی و بهره وری بیشتر دو موضوعی است که باید در جامعه تبیین شود.

وی عنوان کرد: گروه های جهادی که عموما از گروه های علمی و برخاسته از دانشگاه ها هستند به راحتی می توانند فرهنگ بهره وری بهتر و بیشتر و استفاده از تولیدات داخلی را در جامعه ترویج دهند.


برچسب ها: اقتصاد ، مقاومتی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.