محمد حسن زاد در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: پس از استقرار یازدهم اقداماتی انجام شده که هدف آن به حداقل رساندن موارد مراجعه حضوری کارفرمایان و نمایندگان آنان به شعب سازمان و ارائه خدمات با استفاده از ابزارهای نوین الکترونیک و بهره گیری حداکثری از ظرفیتهای فناوری اطلاعات در این حوزه است.
وی ادامه داد: هر ماهه در حدود یک میلیون و 500 هزار کارفرما مکلف هستند نسبت به بیمه کارکنان ارائه دهند که به معنای میلیونا سفر درون شهری و صرف هزینه و زمان است که حدود 150 شعبه در کشور مجهز به سیستم دریافت لیست اینترنتی شدهاند و به زودی تمامی شعب این سیستم مجهز می شوند.
وی اظهار داشت: در حالیکه در گذشته پرداخت حق بیمه منوط به مراجعه حضوری به واحدهای بانکی بود در حال حاضر کارفرمایان می توانند حق بیمهها را از طریق اینترنت ATM,POS پرداخت کنند.
معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: برای سالها بیمه شدگان تامین اجتماعی برای تمدید و صدور دفترچه درمانی خود و خانواده شان مجبور به مراجعه به شعبه اولیه صادر کننده و دفترچه بودند ولی با طراحی سیستم جدید که در حال حاضر به صورت آزمایشی در برخی از شعب این سازمان در حال اجرا است دارنده دفترچه برای عملیات تمدید و صدور دفترچه خود می توانند به هر شعبهای مراجعه و مشکل خود را حل کنند.
انتهای پیام/