دامپزشک کلینیک پردیسان گفت: متاسفانه مرگ بدون درد پایان درد و رنج پلنگ لرستانی خواهد بود.

 ایمان معماریان، دامپزشک کلینیک پردیسان در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت لورا( پلنگ زخمی لرستان) گفت: متاسفانه علی رغم تمام اقدامات انجام شده ضایعات نخاعی لورا برگشت ناپذیر است و از این رو تیم پزشکی تصمیم گرفت تا  برای پایان دادن در دو رنج این حیوان با تزریق دارو  زندگی سخت آن پایان دهد که این اقدام تا پایان هفته انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استفاده از سلول های بنیادی هم نتیجه بخش نبوده افزود: با کمک پژوهشکده رویان سلول‌های بنیادی تمایز یافته را در ناحیه  آسیب دیده نخاع تزریق کردیم اما متاسفانه موفقیت آمیز نبود.

دکتر معماریان با اشاره به شرایط وخیم پلنگ زخمی اظهار داشت: متاسفانه لورا کاملا فلج شده است و به همین دلیل زخم بستر گرفته، حتی یکی از انگشتان پایش را به دلیل اینکه تصور کرده که جسمی آویزان به بدنش است با دندان قطع کرده است.

دامپزشک کلینیک پردیسان در ادامه با اشاره به ایجاد لقاح مصنوعی از لورا و البرز ادامه داد: سال گذشته از البرز( پلنگ  تنکابنی) به شویه مرگ بدون آرام گرفت اسپرم گرفتیم و می خواهیم با استفاده از تخمدان لورا و کمک پژوهشکده رویان در محیط آزمایشگاه لقاح مصنوعی  ایجاد کنیم که با توجه  به اینکه این روش در بسیاری از حیوانات پاسخ مثبت داده امیدواریم بتوانیم پلنگ ایرانی را از این روش احیا کنیم.

شایان ذکر است، دی ماه سال 92 پلنگ لرستانی هدف گلوله شکارچیان غیر مجاز قرار گرفت که به دنبال آن دچار ضایعه نخاعی شدید و متاسفانه با توجه  به اقدامات انجام شده بر روی آن دیگر نتوانست روی پاهایش بایستاد.

انتهای پیام/


 

برچسب ها: با
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار