روزنامه القدس العربی نوشت عربستان پزشکی را که ویروس کرونا را کشف کرده بود اخراج کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛به نوشته امروز روزنامه القدس العربی چاپ لندن، عربستان پزشکی را که ویروس کرونا را کشف کرده بود اخراج کرد.

 ظاهرا علت تصمیم پادشاه عربستان برای برکناری دکتر "عبد الله الربیعه" وزیر بهداشت این کشور،‌ سهل انگاری وی در مقابله با بیماری کرونا بوده است.  

یکی از رسوائی‌های مربوط به سهل انگاری در خصوص ویروس کرونا این بوده است که وزارت بهداشت عربستان 2 سال قبل یک استاد میکروبیولوژی مصری را که برای اولین بار این ویروس را کشف کرده بود از عربستان اخراج کرده است.  دکتر "علی محمد زکی "استاد مصری دو سال قبل در آزمایشگاه یکی از بیمارستان‌های خصوصی جدّه مشغول فعالیت بود. وزارت بهداشت عربستان این کارشناس مصری را به این علت که خون بیماری را که دو سال قبل در همان بیمارستان محل کار این دکتر فوت کرده بود بررسی و مقادیری از نمونه خون مریض را به یک مرکز تحقیقاتی در آلمان ارسال و اعلام کرده بود احتمالا علت مرگ بیمار مزبور ویروس بوده است از عربستان اخراج کرد، در حالی که بیمارستان علت مرگ مریض را نارسائی کلیه و ریه اعلام کرده بود. دکتر مصری حتی بعد از مرگ بیمار، نمونه هائی را به وزارت بهداشت عربستان ارسال می کند و از این وزارتخانه می خواهد برای رسیدن به نتیجه درباره علت مرگ این  بیمار به او کمک کند. او نمونه هائی از خون بیمار را به یک مرکز بین المللی علمی در اروپا تحت عنوان pro med  ارسال می کند و این مرکز هم تشخیص دکتر مصری را تایید می کند. در آن زمان وزارت بهداشت عربستان از این پزشک مصری بازجوئی می کند و سپس وی را به اتهام تخطی از وظائف و اختیارات و ارسال نمونه خون بدون اجازه ( وزارت بهداشت ) اخراج می کند. 

القدس العربی نوشت این رسوائی وزارت بهداشت عربستان را "جاسر الحبش" پزشک مشهور عربستانی در روزنامه الجزیره منتشر کرده است. این پزشک عربستانی بعید ندانسته است که برخی از مقامات عالی رتبه وزارت بهداشت عربستان از اکتشافات استاد مصری مزبور سوء استفاده، تحقیقات وی را به نام خود منتشر و پاداش هم دریافت کرده باشند. داستان این استاد مصری بیانگر حجم فساد در وزارت بهداشت عربستان است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار