مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان‌شرقي خبر داد: پروانه فعاليت مجموعه‌داري با عنوان «مجموعه ابزارآلات موسيقي و صدا» براي آقاي حسين ساجدي هنرمند و مجموعه‌دار تبريزي صادر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، حق پرست با اعلام اين خبر افزود: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با توجه به آيين‌نامه مديريت، ساماندهي و نظارت و حمايت از مالكان و دارندگان اموال منقول تاريخي- فرهنگي مجاز اين پروانه فعاليت را صادر کرده است .

وي تصريح كرد: اين مجموعه شامل سه بخش «آرشيو اصوات» ممتاز مذهبي، آييني، ملي و بومي اصيل، «ابزارآلات» قديمي صوتي رايج در كشور و همچنين «كتابخانه تخصصي» و وسايل هنرموسيقي مي‌شود كه در طول چند دهه توسط آقاي حسين ساجدي جمع‌آوري شده‌اند.

حق پرست موسيقي را هنري همزاد بشر و زبان مشترك ملل، فرهنگ ها و اقوام خواند و يادآور شد: موسيقي چند هزار ساله مردم ايران در سايه كوشش صاحبان دانش موسيقيايي با آميختگي انديشه و هنر و معنويت قوام يافته و به عنوان يكي از ميراث‌هاي گرنبهاي فرهنگي اين مرز و بوم پيوسته درخششي عظيم داشته است.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان معرفي هنر موسيقي معناگرا در شرايط كنوني را امري مهم و پر فايده در جهت سالم سازي فضاي فرهنگي اين مرز و بوم در مقابل تهاجم فرهنگي روزافزون دانست كه جمع آوري چنين مجموعه‌اي از آثار و وسايل موسيقي دهه هاي پيش مي‌تواند به حفظ اين موسيقي ارزشمند و اصيل كمك كند.

حق پرست خاطرنشان كرد: پيش از صدور مجوز مجموعه‌داري، آثار و ابزار اين مجموعه طي نمايشگاهي در خانه پروين اعتصامي و نيز در تالار موسيقي موزه قاجار شهر تبريز به نمايش عمومي گذاشته شده بودند
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: صدور ، پروانه ، فعالیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.