استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که کشاورزی باید محور توسعه استان قرار گیرد، اظهار داشت: آذربایجان شرقی استانی با قابلیت‌های بالای کشاورزی است که متاسفانه در گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته و ضروری است که توجه ویژه‌ای به این بخش شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، جبارزاده در دیدار با مسوولان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، با بیان این که محصولات تولیدی در استان از جمله محصولات کشاورزی باید از گمرکات استان صادر شود، افزود: با هر تشکیلات اداری که موجب فرار صادرکنندگان از استان را فراهم سازد برخورد جدی خواهد شد.

وی افزود: استانداری آذربایجان شرقی آماده است هرگونه مجوز و تسهیلات لازم را فراهم آورد تا ضمن فعالسازی گمرکات استان، صادرات بخش کشاورزی از گمرکات این استان صورت پذیرد.

جبارزاده با تاکید بر این که محصولات کشاورزی استان باید در خود استان فرآوری شود تا ارزش افزوده بالایی داشته باشد، افزود: کارخانجات فرآوری و صنایع وابسته کشاورزی نباید زیر ظرفیت فعالیت کنند و برای تحقق این مهم، مسوولان و مدیران بخش کشاورزی باید انگیزه جهادی خود را تقویت کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که امروز برای خودکفایی در بخش کشاورزی مشکلی نداریم، ادامه داد: تعامل مناسب با صادرکنندگان داخلی و بازار کشورهای همسایه برقرار شده و از همه مدیران بخش کشاورزی میخواهم که به توسعه صادرات بیندیشند.

وی با اشاره به این که تشکلها و اتحادیههای بخش کشاورزی بازوان پرتوان دولت در حمایت از توسعه کشاورزی هستند، افزود: این تشکلها در تصمیمسازی و حتی اجرای سیاستهای دولت اثرگذار بوده و میتوانند گامهای مهمی در توسعه کمی و کیفی محصولات کشاورزی و تصمیمات مهم از جمله احیای دریاچه ارومیه بردارند.

جبارزاده همچنین نتایج جلسه اخیر ستاد احیای دریاچه ارومیه را که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، امیدوارکننده خواند و گفت: انشاءالله دوباره با همت دولت و همکاری کشاورزان و بهرهبرداران و مردم پیرامون دریاچه ارومیه، این دریاچه بتواند جان تازهای بگیرد.

کریم مهری، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این نشست ضمن ارایه گزارشی از سیمای کشاورزی استان در طول برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور، گفت: متاسفانه اعتبارات بخش کشاورزی استان از 11.5 درصد سال 85 به رقم 4.7 درصد در پایان سال 91 تنزل پیدا کرده است که این روند کاهشی ضایعه بزرگی به زیربخشهای کشاورزی در طی چند سال گذشته وارد کرده است.

وی افزود: امیدواریم در دولت تدبیر و امید بتوانیم بخش کشاورزی را به جایگاه واقعی و اصلی خویش برسانیم.
 
 
انتهای پیام/ز

 

 

برچسب ها: محصولات ، کشاورزی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.