روزنامه ایندیپندنت در مقاله‌ای به دوگانگی رفتار قانون‌گذاران و مسئولان انگلیسی مبنی بر کمک به مخالفان دولت سوریه از طرفی و تصمیم برای سلب تابعیت انگلیسی افرادی که برای جنگ به سوریه می‌روند از طرف دیگر، پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در مقاله‌ای با عنوان" ریاکاری قانونی انگلیس که در ایرلند شمالی آشکاراست ، به سوریه و باقی کشورهای دیگر خاورمیانه کشیده شد" به مسأله دوگانگی برخورد قانون‌گذاران و مسئولان انگلیسی در برخورد با بحران سوریه و حمایت از سویی و تهدید به سلب تابعیت انگلیس در صورت شرکت در جنگ این کشور، از سوی دیگر پرداخت.

این روزنامه در مقاله امروز خود با اشاره به تصمیم وزارت کشور انگلیس مبنی بر سلب حقوق شهروندی از افرادی که دارای تابعیت بریتانیایی هستند؛ در صورت شرکت در جنگ و درگیری‌های سوریه، گفت :  ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس و هم‌پیمانان وی که اولین افرادی بودند که کمک‌هایی را به نیروهای مخالف سوری دادند ، باید در این مسأله پاسخگو باشند.

نویسنده این مقاله می‌گوید: بسیاری از انگلیسی‌ها هستند که از اسرائیل حمایت می کنند و به نمایندگی از اسرائیل به جنگ می‌پردازند ودر یگانهایی هستد که جنایات جنگی در لبنان یا غزه انجام می‌دهد و یا با نیروی هوایی نظامی اسرائیل که اقدام به کشتار بسیاری از غیرنظامیان می کند همکاری می کنند ؛ آیا تابعیت بریتانیایی این افراد درصورتی که در بریتانیا متولد نشده بودند ، نیز سلب می‌شود؟  قطعا خیر.

وی سپس با قیاس انگلیس با اسپانیا که اخیرا اعلام کرده است که به نوادگان یهودیانی که درقرن 15 مجبور به ترک اسپانیا شدند ، پاسپورت اسپانیایی می‌دهد اما درباره مسلمانان که روزگاری در این کشور در آندلس تحت حاکمیت اسلامی زندگی می‌کردند ، سکوت کرده می‌گوید: بریتانیا در خصوص تبعیض قائل شدن، با اسپانیا که به نوادگان یهودیانی که در قرن 15 مجبور به ترک این کشور شده‌اند گذرنامه اسپانیایی می‌دهد اما مسلمانان را خارج از این طرح به حساب می‌آورد، فرقی ندارد.

نویسنده در پایان به دیگر دوگانگی‌های رفتاری کشورهای غربی اشاره می‌کند و می‌گوید : آمریکا از اشغال شبه جزیره کریمه از جانب روسیه ابراز خشم و ناراحتی می‌کند ؛ اما از اینکه اسرائیل جولان را اشغال نمود ویا سرزمینهای عربی را در کرانه باختری رود اردن تصرف کرده، با وجود آنکه نقض قوانین بین‌المللی است، ابراز ناراحتی و خشم نکرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار