" اندره هاموند" اظهار داشت : معامله هسته ای میان تهران و نمایندگان قدرت های جهانی می تواند به تغییر چشم انداز سیاسی در خاورمیانه منجر شود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری ساوت چاینا مورنینگ پست؛ اندره هاموند ، مشاور سابق دولت انگلیس و معاونت دانشکده اقتصاد لندن در مقاله ای با اشاره به آغاز دور تازه ای از مذاکرات هسته ای میان ایران و قدرت های جهانی نوشت : وزرای خارجه کشورهای طرف معامله بار دیگر در وین گرد هم آمده اند تا مذاکرات اصلی را برای تحقق یک نقطه عطف بر سر برنامه هسته ای ایران انجام دهند . 

تقریبا شش ماه از امضای توافق نامه موقت میان دو طرف مذاکره می گذرد و آنها مصمم هستند تا پیش از اتمام مهلت این توافق به نقطه اشتراک کامل رسیده و توافق نامه ای جامع را امضا کنند . 

بر اساس گزارشات ، تهیه و تدوین متن توافق نامه نهایی از اوایل این ماه آغاز شده است و محمد جواد ظریف ، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشته است که میان دو طرف مذاکره بر سر 50 تا 60 موضوعات توافق وجود دارد . درهمین حال کارتین اشتون ، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد بحث ها به "مرحله بعدی" پیش از مهلت 20 جولای انتقال خواهد یافت . 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار