روزنامه اسپانیایی "ای بی سی" اسپانیا نوشت: دولت اسپانیا در تلاش برای برقراری روابط تجاری بالا و خوب با ایران است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه اسپانیایی "ای بی سی" در گزارشی اعلام کرد : یکی از اهداف دولت اسپانیا که در ماه‌های اخیر معلوم شده و آشکار شده که تلاش برای بازگرداندن سطح روابط خوب با ایران می‌باشد.

این روزنامه سپس می‌نویسد: این مسأله‌ای عجیب نیست ؛ چرا که تحریم ها علیه ایران بطور جزئی مرتفع گردیده است و"خوزه مانوئل گارسیا" وزیرخارجه اسپانیا اخیرا به تهران سفر کرد تا مذاکراتی را با مقامات ایران داشته باشد ؛ همچنانکه محمدجواد ظریف نیز اعلام کرده است که ممکن است به مادرید سفری داشته باشد.

این روزنامه سپس به سخنان "محمد حسن فدائی" سفیر ایران در اسپانیا  اشاره می‌کند که گفته است : دولت مادرید نقشی مثبت را در مذاکرات میان تهران و قدرتهای جهانی  پیرامون حل مسأله هسته‌ای ایران بازی می کند و به رغم آنکه اسپانیا عضو گروه 1+5 نیست ؛ اما به عنوان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا دارای نقشی مثبت در روند مذاکرات هسته ای است.

این روزنامه همچنین از قول سفیر ایران در اسپانیا می‌نویسد : طی مذاکرات هسته ای در ژنو پایتخت سوئیس ، مسؤولان اسپانیا اعلام کردند که از دیپلماسی و مذاکرات به منظور حل اختلافات و ایجاد صلح و ثبات در تمام مناطق جهان حمایت می‌کنند و از توافق هسته ای موقت که میان ایران و قدرت های جهانی در نوامبر سال گذشته امضا گردید استقبال می‌کنند.

این روزنامه همچنین از قول سفیر ایران در اسپانیا می‌نویسد : وزارت خارجه اسپانیا بیانیه های بسیاری منتشر کرده است که در خلال آنها از توافق ژنو و اجرای آن حمایت کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار