دویچه وله گزارش داد کشورهای اتحادیه اروپا اما بر سر افزایش تحریم‌ها‌ی اقتصادی بیشتر روسیه در ارتباط با اوکراین هم‌نظر نیستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،وزرای خارجه این اتحادیه اجرای تحریم‌های شدید اقتصادی روسیه را به بعد از انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین موکول کردند.

آنها در بیانیه پایانی خود تاکید کردند که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نشان خواهد داد که آیا تحریم‌های بیشتر روسیه باید اجرایی شوند یا نه.
 
"ویلیام هیگ"، وزیر امور خارجه بریتانیا، با اعلام این که رفراندوم جدایی‌طلبان اوکراین "فاقد هر گونه اعتبار" بوده است، گفت اتحادیه اروپا تصمیم‌گیری نسبت به تحریم‌ها را به اجرای بدون خرابکاری در انتخابات آتی ریاست جمهوری در اوکراین منوط می‌کند.
 
سباستین کورتس، وزیر خارجه اتریش اما مخالف تصویب هرگونه تحریمی علیه روسیه بود. او گفت: این تحریم‌ها نه تنها به روسیه آسیب می‌زند، بلکه کشورهای اروپایی را هم با مشکلات فراوانی روبرو می‌کند.
 
وزیر خارجه اتریش اعلام کرد که به همین دلیل دولت اتریش خواستار گفت‌وگو برای حل مشکلات در اوکراین است.

فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان، در این رابطه گفت هیچکس نمی‌خواهد تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال کند و اتحادیه اروپا خواستار کاهش تنش‌ها در اوکراین است، اما برنامه‌ریزی برای شدت بخشیدن به تحریم‌ها باید انجام شود تا در صورت اخلال در انتخابات به مرحله اجرا گذارده شوند.
 
گفتنی است، اتحادیه اروپا امیدوار است که با انجام انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین در تاریخ ۲۵ مه سال جاری تنش‌ها در این کشور کاهش یابد و گفت‌وگوها میان گروه‌های مختلف این کشور آغاز شوند.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار