یک متخصص طب سنتی در مورد نکاتی که باید هنگام خرید مواد غذایی گروه متفرقه شامل سس، روغن، نوشابه، آبمیوه و شیرینی باید افراد بدانند، گفت: مصرف تمام این اقلام باید محدود شود و حتی جایگزین‌های مناسبی برای آن‌ها در نظر باید گرفته شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،علی حسینی  در مورد نکاتی که هنگام خرید برخی از مواد غذایی باید به آن پرداخت، گفت: در انواع گروه‌های غذایی گروهی متفرقه وجود دارد که شامل انواع سس‌ها، روغن‌ها، نوشابه‌های گازدار، آبمیوه‌های صنعتی و غیره می‌شوند که به دلیل داشتن کالری بالا باید در مصرف این گروه احتیاط لازم را انجام داد.

وی ادامه داد: به همین دلیل باید سعی شود حتی‌الامکان از انواع روغن‌ها کم خریداری شود و روغن‌های خریداری شده برای مصارف مختلف مثلاً روغن سرخ‌کردنی، روغن غذا باشد.

حسینی گفت: به همین دلیل روغن‌های زیتون، هسته انگور و روغن‌هایی که انرژی بالایی دارند اگر چه در مقایسه با سایر روغن‌ها خواص بیشتری دارند اما در مصرف این روغن‌ها هم باید احتیاط کرد چون از نظر میزان کالری با سایر روغن‌ها تفاوتی ندارند.

این متخصص طب سنتی افزود: از خرید انواع سس، مخصوصاً سس‌های پرچرب باید پرهیز کرد، سس‌های کم چرب کالری کمتری دارند و باید این موضوع را مدنظر قرار داد.

وی گفت: بجای خرید انواع نوشابه‌های گازدار و آبمیوه‌های صنعتی، بهتر است دوغ کم‌نمک و بدون از مصرف شود و خرید و مصرف قند و شکر نیز بسیار کاهش یابد.

این متخصص طب سنتی گفت: همچنین بجای خرید انواع چیپ و پفک و سایر تنقلات بی ارزش، بهتر است آجیل کم‌نمک یا بی‌نمک خریداری شود.

حسینی افزود: خرید انواع شیرینی، کیک، شکلات و آبنبات باید محدود شود و در صورت تمایل به خرید آن‌ها، بهتر از است از انواع بدون خامه، کم چرب و در اندازه‌ای کوچک مصرف شود.

حسینی ادامه داد: مصرف بی رویه کشمش و خرما بجای قند هم می‌تواند کالری زیادی به بدن وارد کند همچنین در مصرف و خرید انواع پیراشکی و باقلوا نیز به دلیل کالری بالا باید احتیاط کرد.

برچسب ها: نکات ، خرید ، مواد غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.