به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از وال استریت، این شرکت ارائه دهنده خدمات ماهوارهای
میگوید، نسخه ساده و اولیه این خدمات بدون دریافت هیچ هزینه ای در دسترس
مسافران خطوط هوایی مختلف قرار میگیرد. این امر نشانگر نگرانیهای فزاینده
در مورد احتمال تکرار سوانحی مشابه با حادثهای است که برای پرواز شماره
370 هواپیمایی مالزی رخ داد.
شرکتهای هواپیمایی
سالهاست که با اراده خدمات ردگیری مسیر پرواز به طور ماهواره ای مخالفت
میکنند و علت این مساله را هزینههای بالای این کار میدانند. اما از زمان
گم شدن پرواز 370 مالزی در بیش از دو ماه قبل ، این شرکت ها و همین طور
سازمانهای ایمنی بین المللی به اجرای طرحهایی از این دست علاقه نشان داده
اند.
اینمارست قصد دارد هزینه ارائه خدمات مذکور
به شرکتهای هواپیمایی را کاهش دهد و از این طریق سالانه بین 10 تا 15
میلیون دلار درآمد کسب کند. البته این رقم در برابر درآمد سالانه این شرکت
در سال 2013 که به 1.25 میلیارد دلار رسید رقم قابل ملاحظه ای محسوب
نمیشود.
در صورت استقبال از این طرح اینمارست
شبکه خود برای ردگیری مسیر هواپیماها را نیز به روز می کند، اما شرکتهای
هواپیمایی باید قول دهند تا هزینههای اضافی سخت افزاری این کار را تامین
کنند تا دسترسی به اطلاعات مربوط به سرعت، موقعیت و جهت هواپیماها تسهیل
شود.