یزد/

برتری زردآلوی ابرکوه درکشور/ ابرکوه قطب زردآلوی یزد

محمد علی حاتمی زاده اظهار داشت: محصول زردآلو ابرکوه باتوجه به کیفیت و پیس رسی روانه بازار مصرف در استانهای مختلف کشور ازجمله تهران ، اصفهان ، فارس و یزد می شود

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکز یزد

مدیر جهادکشاورزی ابرکوه گفت: با توجه به شرایط آب و هوائی امسال کار برداشت این محصول ازاواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا اواسط تیرماه ادامه خواهد شد.

حاتمی زاده اضافه کرد: انواع ممک ، تخم گردی ، فلکه ای ، سلطنتی ، خیاری ، زرقانی و خانی ارقام زرآلو این شهرستان هستند و پیش بینی می شود با توجه به کیفیت ومرغوبیت این محصول 17تن در هرهکتار و در بعضی از باغات تا 20تن زردآلو برداشت و در مجموع تولید محصول زردآلو ابرکوه به 18هزارو470 تن برسد .

وی افزود: دهستان فراغه از توابع بخش مرکزی ابرکوه بعنوان بزرگترین تولید کننده زردآلو استان یزدمحسوب میشود و این منطقه بخاطر وجود باغات میوه ، شرایط آب و هوائی رابه منطقه ییلاقی تبدیل کرده است.
مدیر جهادکشاورزی ابرکوه با اشاره به اینکه 55 درصد زردآلو استان در این شهرستان تولید می شود تاکید کرد: تاسیس صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات زردآلو دراین شهرستان یک امر ضروری است و جهاد کشاورزی از سرمایه گذاران دراین بخش حمایت می کند.

وی گفت : امسال بخاطر سرمازدگی و همچنین طوفان بیش از 15 میلیارد تومان خسارت به باغات زردآلو ابرکوه وارد شده است. 17 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ابرکوه به محصولات زراعی وباغی اختصاص دارد 4هزارو 500 هکتار آن به باغات میوه اختصاص دارد/س


برچسب ها: زردالوی ، ابرکوه ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.