دریافتن و آموختن نکات حاصل از تجارب شخصی انسانهای بزرگ و موفق، در حقیقت راه میان‌بری است به سوی درک خوبی‌ها و درستی‌ها که تقدیم به همه کاربران عزیز می‌گردد.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛
حضرت آیت آ... بهاء الدینی درباره اهمیت برخورداری از شناخت و عقل در راه کسب معرفت الهی می‌فرمایند: «معرفت الله به حقیقت ایمان و نورانیت عقل و قلب حاصل می‌شود. کسی که عقل ندارد، توحید و طهارت از شرک ندارد، نماز[ش] معراجی ندارد. نماز می‌خواند ولی صورت نماز است. غیرعاقل، به حقیقت نماز که ناهی از فحشا و منکر و معراج مؤمن است نائل نمی‌شود. این عقل است که باید انسان را به نماز معراجی و معارف و اخلاق اسلام موفق کند.
اخلاق حسنه از جنود عقل است. عفت و عصمت و عدالت از جنود عقل است. حتی در علوم الهی باید از عقل استفاده شود؛ یعنی عاقله باید نفوس را برای افاضات الهی آماده کند. به هر قلبی افاضه نمی‌شود. قلبی که به نیروی عقل ساخته شده باشد و از بدی‌ها طهارت و به خوبی‌ها تخلق پیدا کرده باشد مورد افاضات الهی است.

عاقله باید نفوس را برای افاضات الهی آماده کند و نفوس را به اخلاق کریمه و اجتناب از رذایل نفسانی بسازد تا حالتی در نفس پیدا شود و بتواند افاضات الهی را دریافت کند.»
چشمه سار معرفت- ص ۱۴۰
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار