التهابات چشمی مهمترین تهدید برای تخریب و وارد آمدن آسیب به چشم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ دبیر علمی همایش ملی سالانه گروه چشم پزشکی در این همایش گفت: رماتیسم ، تاثیر و عوارض برخی داروها از جمله داروهای کورتون ، الگوی نامناسب تغذیه از جمله مصرف بی رویه فست فودها از جمله عواملی است که می تواند به التهاب چشمی منجر شود.

منصور رحیمی ادامه داد: مصرف گوشت خام، همبرگر خام و فست فودهایی که بدرستی طبخ نشده است در جامعه ما می تواند تهدید جدی برای سلامت چشم و ایجاد التهاب درون شبکیه باشد.

این پزشک متخصص بیان کرد: توکسوپلاسما که نوعی عارضه چشمی ناشی از مصرف بی رویه گوشت است در جامعه به قدری وجود دارد که موضوعی مهم برای ارائه در این همایش باشد و در این زمینه تحقیقات دانشگاهی ارائه خواهد شد.

دبیر علمی همایش چشم پزشکی افزود : رماتیسم نیز به ویژه در کودکان عاملی مهم برای ابتلا به التهاب چشمی است و تهدید جدی در این زمینه از آن رو است که حتی فرد مبتلا یا والدین و اعضای خانواده نیز متوجه تخریب شبکیه در این بیماری نمی شوند و بیماری التهابی در این زمینه رونده و فزاینده است.

رحیمی گفت :از بین 475 بیمار که طی پنج سال مورد مطالعه قرار گرفته اند ، التهابات شایع چشمی در آنان شناخته شده است و در این زمینه در همایش مستندات ارائه می شود.

در بیست و دومین همایش سالانه گروه چشم پزشکی که با حضور کارشناسان و متخصصانی از سراسر کشور در شهر شیراز گشایش یافت 200 نفر از صاحبنظران این حوزه علمی به تبیین تازه های چشم پزشکی می پردازند.

این همایش ارائه کننده 60 مقاله علمی از پژوهشگران چشم پزشکی است که به بحث پیرامون موضوع التهابات چشمی می پردازند.

بیست و دومین همایش سالانه گروه چشم پزشکی تا 25 اردیبهشت ماه در شیراز ادامه دارد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: التهابات ، چشمی ، بینایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.