نخست وزیر اوکراین روز سه شنبه روسیه را به سرقت گاز متهم و تهدید کرد اگر روسیه بهای گاز را کاهش ندهد،این کشور را تحت پیگرد قضایی قرار خواهد داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،"آرسنی یاتسنیوک "نخست وزیر اوکراین روز سه شنبه روسیه را به سرقت گاز متهم و تهدید کرد اگر روسیه بهای گاز را کاهش ندهد،این کشور را تحت پیگرد قضایی قرار خواهد داد.

یاتسنیوک در کنفرانس مطبوعاتی در پایان نشست کمیسیون اروپا در بروکسل تصریح کرد :«ما یاداشتی به شرکت گازپروم ارسال کردیم و از روسیه خواستیم با توجه به شرایط بازار در توافق بازنگری کند و بهای گاز را کاهش دهد. اگر روسیه این موضوع را رد کند، ما روسیه را در دیوان داوری استکهلم تحت پیگرد قضایی قرار می دهیم.»

 وی افزود:«آنها 20 روز زمان دارند. این آخرین درخواست از روسیه برای نشستن در میز مذاکره و یافتن راه حل است.»

یاتسنیوک همچنین روسیه را به توقیف دارایی های اوکراین هنگام الحاق کریمه به روسیه متهم و اعلام کرد روسیه بیش از دو میلیارد متر مکعب گاز از اوکراین سرقت کرده است.

پس از برکناری "ویکتور یانوکوویچ "رییس جمهور اوکراین از قدرت و به قدرت رسیدن مقامات طرفدار اروپا در این کشور ، روسیه به کاهش بهای گاز برای اوکراین پایان داد. قیمت گازی که به اوکراین ارائه می شود یکی از بالاترین قمیت ها در میان کشورهای اروپایی است.

شرکت گازپروم روسیه روز سه شنبه از شرکت نفت و گاز اوکراین یک میلیارد و 660 میلیون دلار پیش پرداخت برای تحویل گاز به این کشور در ماه ژوئن مطالبه کرد. گازپروم همچنین هشدار داد اگر کیف تا سوم ژوئن صورت حساب مربوط به این ماه را پرداخت نکند ، تحویل گاز به اوکراین را متوقف خواهد کرد . 

شرکت روسی اعلام کرد بدهی اوکراین در حال حاضر به سه میلیارد و 505 میلیون دلار رسیده است.

نخست وزیر اوکراین همچنین از روسیه خواست به حمایت از تظاهرکنندگان پایان دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار