هافبک و کاپيتان سابق تيم ملي کره جنوبي رسما از دنياي حرفه اي فوتبال اعلام بازنشستگي کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاري فرانسه از سئول، پارک جي سونگ 33 ساله که سابقه بازي در تيم منچستر يونايتد را دارد و به عنوان برترين لژيونر تاريخ فوتبال آسيا از او نام برده شده است ، پس از مدت ها تحمل مصدوميت تصميم به بازنشستگي گرفت.

سونگ که در جام جهاني 2002 با تيم کره تا نيمه نهايي صعود کرد ، از مدت ها قبل دچار آسيب ديدگي زانو بود.وي اولين بازيکن آسيايي است که در ليگ قهرمانان اروپا قهرمان شد.

سونگ آخرين بار شنبه 13 ارديبهشت با پيراهن آيندهوون به ميدان رفت و در بازگشت به کوئينزپارک رنجرز بازنشستگي خود را اعلام کرد.

پارک جي سونگ در مصاحبه خبري در شهر سوون گفت :« من به اين جمع بندي رسيدم که ديگر نمي توانم با اين شرايط به فوتبال ادامه دهم.زانوي من ضعيف شده است و فکر نمي کنم تاب تحمل فشار يک فصل ديگر بازي را داشته باشد.در دوران بازيگريم هيچ جايي براي پشيماني و افسوس وجود ندارد و اگرچه مي توانستم بگويم اگر مصدوم نمي شدم مي توانست اتفاقات خوب ديگري برايم رخ دهد اما اين مساله و پايان دادن به دوران بازيگري فوتبال مرا نااميد و متاثر نکرده است.»

پارک اولين بار در سال 2007 از همين ناحيه تحت عمل جراحي قرار گرفت و 8 ماه از ميادين به دور ماند.اما آسيب ديدگي او کاملا رفع نشد و همواره او را آزار مي داد.

پارک که سابقه 100 بازي ملي و 13 گل زده را دارد ، فوتبال حرفه اي را از سال 2000 در تيم کيوتو پرپل سانگاي ژاپن آغاز کرد و در سال 2003 راهي آيندهوون شد.وي پس از درخشش فوق العاده در ليگ هلند به منچستريونايتد پيوست و 203 بار براي اين تيم به ميدان رفت. پس از مصدوميت جدي باشگاه منچستري او را به کوئينزپارک رنجرز واگذار کرد اما پارک نتوانست مانع از سقوط اين تيم شود.او فصل اخير را به صورت قرضي در آيندهوون سپري کرد.پارک در سه دوره پياپي جام جهاني نيز شرکت کرده است.

او در سال 2008 با يونايتد قهرمان اروپا شد و سال بعد در فينال رقابت ها برابر بارسلونا به ميدان رفت. پارک همچنين اولين آسيايي است که در ليگ برتر انگليس بازي کرد. 4 قهرماني در ليگ برتر انگليس از ديگر افتخارات 7 سال حضور پارک در منچستريونايتد است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار