مشاور و قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: سهم صنعت از اقتصاد استان اردبیل 17 درصد است در حالی که این میزان در کشور بین 24 تا 30 درصد است.

علی نظری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: منابعی که برای طرح‌های توسعه‌ای صنعتی در نظر گرفته شده است مربوط به جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، مشارکت سازمان‌های توسعه‌ای و اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی است که سهم هر بخش و منابع تامینی مشخص شده است.

وی سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد تومانی را با اشتغالزایی 2 هزار و 500 نفر در بخش صنعتی یادآور شد و گفت: این طرح‌ها امسال در حال اجرا است و بر اساس جواز تاسیس میزان اشتغال معین شده است.

مشاور و قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل سه گروه مشکلات و معضلات واحدهای صنعتی و تولیدی را بیان کرد و یادآور شد: یکی از این مشکلات بحث مدیریت است که اکثر واحدهای کوچک و متوسط را شامل می‌شود که ما در این استان نتوانستیم بین مدیریت و مالکیت تفکیک قائل شویم.

نظری پرداخت نشدن تسهیلات سرمایه در گردش و نبود نقدینگی را دیگر معضل و مشکل در رکود واحدهای تولیدی بیان کرد و افزود: انتظار داریم سهم استان اردبیل از تسهیلات صندوق توسعه ملی مشخص شود تا با پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش امکان جذب اعتبارات بیشتر فراهم آید.

وی نوسانات بازار را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و تصریح کرد: این امر به رکود واحدهای تولیدی و صنعتی و حتی معدنی منجر شده است.

نظری در ادامه ضرورت صنعتی شدن بخش کشاورزی را بسیار مهم و حیاتی خواند و تاکید کرد: به نظر من توسعه صنعتی حلقه اتصال توسعه کشاورزی و گردشگری است که می‌تواند برخی از نارسایی‌ها و کمبودها را برطرف کند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، سهم ، صنعت ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.