مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت : مجموعه تخفیفات شهرداری برای نوسازی بافت های فرسوده در طی سال های گذشته بیش از 300 میلیارد تومان بوده و انتظار می رفت .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس عباداله فتح الهی با اشاره به الگوسازی در بافت های فرسوده شهری گفت : معمولاً شکل گیری بافت های فرسوده با مهاجرت های غیرقانونی و عدم رعایت استاندارهای مهندسی در ساخت و ساز همراه بوده است.

وی افزود : رعایت شرایط روحی، روانی، فرهنگی، بسترهای اجتماعی و ... شهروندان ساکن در بافت های فرسوده نکته ای قابل تأمل است و ورود به نوسازی در حیطه مالکیت اشخاص بدون حضور همه جانبه مالکین و ساکنان تقریباً نزدیک به صفر خواهد بود.

فتح الهی تصریح کرد: معاونت اجتماعی و فرهنگی با نگاه جامع فرهنگی و اجتماعی در امر نوسازی بافت های فرسوده در سازمان نوسازی شهر تهران شکل گرفت و  امروز در شهر تهران شاهد فعالیت 56 دفتر خدمات نوسازی در سطح محلات مختلف هستیم که از سوی این معاونت هدایت، مهندسی و مدیریت می شوند.

وی تصریح کرد: مجموعه بسته های قانونی، حمایتی و تشویقی میان حاکمیت و شهروندان یک مسئله و وظایف نهادهای حاکمیتی در ارتقاء سطح خدمات عمومی ای که خارج از حیطه تسلط و مالکیت شهروندان است مسئله مهم دیگری است و بنابراین فرآیند نوسازی بدون پرداختن به خدمات و سرانه های 7 گانه شهری بطور کامل اتفاق نمی افتد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که طبق قانون برنامه 5 ساله توسعه، دولت و شهرداری موظف به نوسازی سالانه 10درصداز بافت های فرسوده هستند، اظهار کرد : شهرداری تهران از سال 1387 تاکنون به ارائه بسته های تسهیلات تشویقی که منتج از نتایج طرح تفصیلی و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران بوده پرداخته است.

وی افزود: در سال 1387 مجموع پروانه های  تجمیعی صادره در بافت های فرسوده 2درصد بوده که این میزان در سال 1392 با استقرار دفاتر خدمات نوسازی و ارائه بسته های تسهیلات تشویقی که از سوی شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران ابلاغ شد  به 51درصد ارتقاء پیدا کرده است.

فتح الهی ضمن تأکید بر اهمیت نقش حیاتی و حساس دولت در نوسازی بافت های فرسوده، عنوان کرد: مجموعه تخفیفات شهرداری برای نوسازی بافت های فرسوده در طی سال های گذشته بیش از 300 میلیارد تومان بوده و انتظار می رفت که به همین میزان هم پتانسیل بودجه عمومی در خدمت نوسازی قرار گیرد تا همپای نوسازی مسکن، خدمات و سرانه های 7 گانه نیز نوسازی شوند، اما ورود دولت به موضوع نوسازی بافت های فرسوده طی سال های اخیر ناکافی بوده است.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: تجمیعی ، نوسازی ، صادره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار