حمید خواجه‌نژاد دوشنبه شب با دست پر به 20:30 آمد و 6سوژه را زیر ذره‌بین برد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اولین سوژه‌ای که خبرنگار باشگاه خبرنگاران به 20:30 دوشنبه شب آورد، موضوع غیراستاندارد بودن ساختمان سازمان استاندارد بود، ساختمانی که کارمندانش نیز به لرزیدن آن اذعان داشتند و علت آن را قدیمی بودن ساختمان می‌دانستند، اما ظاهراً این لرزش‌ها خیلی بی‌دلیل نیست چراکه اسنادی که از طریق یکی از کارمندان به دست خبرنگار ما رسید، نشان می‌داد که بعضی کارهای غیراستاندارد، کار ساختمان استاندارد را به کمیسیون ماده صد هم رسانده است، یکی از این اسناد اخطاریه‌ای مبنی بر تبدیل کاربری و اضافه بنای غیرمجاز را نشان می‌داد.

سوژه بعدی ذره‌بین، منطقه حفاظت شده کرکس حوالی نطنز بود که جولانگاه تردد تریلرها و معدنکاران شده است؛ منطقه حفاظت شده‌ای که در آن 12 معدن با حجم بالا در آن مشغول کار هستند و با برش سنگ و استفاده از آب‌های روستا، قنوات آنجا را از بین برده بودند، علاوه براین، معضل تردد 120 تریلر از این منطقه باعث نابودی اکوسیستم کوهستان، محیط زیست و حیات وحش آنجا شده است.

 به گفته مردم محلی که این معدن کاران 10برابر مجوزهای صادره مشغول تخریب این منطقه حفاظت شده هستند. اما وقتی از محیط زیست منطقه این موضوع را پیگیری کردیم، صادقی، رئیس محیط نطنز، این طور پاسخ داد: خیلی اقدامات کردیم، ‌محیط زیست، سازمان نظارتی است و فرمانداری شهرستان و محیط زیست استان و وزارت صنعت و معدن همه این قضیه را می‌دانند.

 اما سوال این است که با وجود این همه مکاتبات باز هم جلوی سواستفاده‌ها گرفته نشده است اما نکته جالب توجه در این بین، پلاک ناخوانای بعضی از ماشین‌های سنگین است تا ردی از خود به جای نگذارند.

خواجه‌نژاد موضوع گرفتن مالیات برارزش افروده از اموات را نیز به 20:30 آورد، مالیات 8هزار تومنی غیرقابل باوری که وقتی از عسکری رئیس سازمان مالیاتی پیگیر شدیم، این گونه پاسخ شنیدیم، مسئله را حل کردیم، با توجه به تفسیر از موضوع از قانون درآوردیم، دیگر این مالیات گرفته نمی‌شود.

سوژه بعدی خبرنگار ما انتظار 6ساله 218 تن از اهالی سیستان و بلوچستان بود که مدت 6سال از زمان ثبت نام و پرداخت پول نقد برای دریافت خودروی ون دلیکا می‌گذرد اما هنوز خودرویی تحویل نگرفته‌اند، عده‌ای هم می‌گفتند به خودروهایشان به دلیل غیراستاندارد بودن پلاک نمی‌دهند و همین امر باعث شده تا تاکسی‌هایشان در پارکینگ خاک بخورد. اما تهتانی مدیرعامل تاکسیرانی زاهدان مشکل را از سوی اتحادیه سازمان شهرداری‌ها می‌داند. اما موضوع این است که چرا قبل از ثبت‌نام و پول گرفتن، استاندارد این ماشین‌ها چک نشده است.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران برای سوژه بعدی پای جاده‌ای را به ذره‌بین 20:30 کشاند که در تصادفات رانندگی بسیار مقصر است.

 آرامی، نماینده هرمزگان می‌گوید: طول این قسمت از جاده که از انتهای شهر بندر خمینی تا کارخانه سیمان حدود 3کلیومتر است، از زمان تاسیس کارخانه سیمان که تردد تریلی‌ها و ماشین‌آلات سنگین در آن زیاد شده، حدود 147 نفر را به کام مرگ کشانده است. آرامی، نماینده هرمزگان برای حل این موضوع گفت: تصمیم گرفته شد تا پیمانکاری بیاید اقدامات لازم برای اصلاح این جاده را انجام دهد.

آخرین سوژه ذره‌بین 20:30 یک دوربین مخفی از فروش گران‌تر خودروها در بعضی نمایندگی‌ها بود که ادعا می‌کنند ماشین ندارند.

این دوربین مخفی که اگر ثبت‌نام برای خرید ماشین در مراسم ویژه روز پدر را از دست دادید، نگران نباشید البته اگر بتوانید پول اضافه دهید نمی‌توانید یک خودروی 206 تیپ 5 را 5میلیون تومان گران‌تر از قیمت شرکتی آن به صورت کارتکس خرید و بعد از 3یا4 روز پلاک شده تحویل بگیرید اما سوال اصلی این است که اگر کارتکس است چطور از همان اول به نام می‌خورد؟
پس یعنی کارتکس یک خریدار معمولی نیست.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار