سید احمد موسوی گفت: نباید به رسانه نگاه ابزاری داشت، چرا که دارای اندیشه و فکر است و در این راستا با هلال احمر همگام هم جهت است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید احمد موسوی، دبیر کل جمعیت هلال احمر، در اختتامیه جشنواره هلال احمر و رسانه و جشنواره بین‌المللی پوستر هلال با اشاره به اینکه رسانهف وسیله‌ ابزاری نیست، بیان داشت: اگر به تحولاتی که در دنیای امروز در جریان است، نگاه بیاندازیم، متوجه نقش بی‌بدیل رسانه خواهیم بود. رسانه وسلیه‌ ابزاری برای رسیدن به اهداف سازمانی و دستگاهی نیست، اندیشه‌ای است که با خود جهان بینی و فسلفه دارد، چنین مقوله‌ای نیاز به درک لازم و صحیح دارد.

وی افزود: در همه‌ تحولات جهانی یکی از مهم‌ترین پارامترهای اصلی رسانه است. رسانه را باید از نگاه ابزاری خارج کرد، چرا که می‌تواند رویکردهای انسانی را به نمایش بگذارد. اگر امروز تحولی در جهان شاهد اتفاقات بسیاری هستیم، باید گفت که رسانه‌ها نیز چنین تحولی را در خود داشته‌اند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان اینکه نه هنرمندان توانسته‌اند جایگاه خود را احیا کنند و نه دبیران می‌دانند که رسانه کجاست، افزود: اگر می‌خواهیم جهان را متحول کنیم، لازمه‌ی آن تحول در رسانه است. رسانه را باید از نگرش‌های خاص خود خارج کرد.

وی با اشاره به شباهت‌های هلال احمر و رسانه اظهار داشت: هلال احمر اشتراکات بسیاری با رسانه‌ها دارد، چرا که ما ماموریت همسانی را دنبال می‌کنیم و هر دو شروع کارمان از اندیشه است. رسانه و هلال برای موفقیت خود به ارتباط با یکدیگر نیاز دارد و رسانه می‌تواند در راستای اهداف بشری و اعتلا و صلح جهانی به کمک هلال احمر بیاید، در این زمینه باید در صفحه‌ی حوادث بستر سازی‌های بیشتری صورت بگیرد.

 دبیر کل جمعیت هلال احمر در پایان با اشاره به اهمیت جوانان در اداره و تحول کشور خاطرنشان کرد: ما برای آینده به جوانان نیاز داریم و همیشه عدم توجه به این گروه، متحمل هزینه‌های زیادی شده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار