مرکز حمایت از حقوق بشر در حال بررسی وضعیت صدها کودکی است که به‌دلیل کار در مزارع توتون در آمریکا، سلامتی‌شان در معرض خطر قرار گرفته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان مرکز حمایت حقوق بشر در حال بررسی شرایط کودکانی هستند که در مزارع توتون در آمریکا مشغول به کار هستند.

گفته می‌شود بسیاری از این کودکان کارگر، به دلیل قرار گرفتن در معرض این مواد نیکوتین‌دار به صورت طولانی مدت، دچار مسمومیت‌های شدیدی شده‌اند.

طبق گزارشی که این گروه ارائه کرده‌اند، بیش از یک چهارم کودکانی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، دچار علائم مسمومیت حاد ناشی از نیکوتین بوده‌اند، علائمی نظیر سرگیجه،‌تهوع، رعشه، و کم‌اشتهایی.

به گفته مارگارت وورت، محقق حقوق کودکان در موسسه HRW، "در برخی از روستاهای آمریکا،‌ پس از اتمام کار مدارس، تقریبا همه دانش‌آموزان برای کار به مزارع کاشت توتون می روند. این کودکان بدون اینکه حتی یک نخ سیگار مصرف کرده باشند، دچار بیماری‌هایی می‌شوند که ناشی از کار در فضایی است که نیکوتین آن را فراگرفته است."

مرکز HRW طی تحقیقات خود بین ما‌ه‌های مه و اکتبر 2013،‌ حدود 141 کودک کارگر را مورد بررسی قرار داد که بین 7 تا 17 سال سن داشتند. به گفته یکی از این کودکان به نام النا که 13 سال سن داشت، "من خیلی کم غذا می‌خورم، چون اصلا گرسنه نمیشوم؛‌ بعضی وقت‌ها هم احساس می‌کنم که می‌خواهم زمین بخورم، تنها کاری که در این مواقع انجام می‌دهم این است که دست خود را به ساقه‌های توتون بگیرم و چند لحظه‌ای توقف کنم."

مرکز HRW به دنبال تصویب قوانینی است که به کودکان زیر 18 سال اجازه کار در مزارع و مراکز تولید و بسته‌بندی توتون و دیگر دخانیات را در کشور آمریکا ندهد.


انتهای پیام/
برچسب ها: کودک ، قربانی ، توتون ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار