معاون امور تالاب‌ها در دفتر زیستگاه‌ها و منابع حفاظت شده سازمان محیط زیست کشور از پشتیبانی سازمان محیط زیست کشور در حمایت از پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، دکتر مسعود باقرزاده کریمی، امروز، چهارشنبه، 24 اردیبهشت در جلسه کمیته هماهنگی مشترک در فاز دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی اظهار کرد: گیلان ظرفیت‌های مدیریتی و فرهنگی خوبی برای اینکه تالاب‌های آن فرابخشی اداره شوند، دارد.

وی اضافه کرد: این استان بهترین موقعیت را دارد تا برای اولین بار حفاظت از حوضه آبخیز تالاب‌ها در آن ساماندهی شود و ما می‌خواهیم این کار را از تالاب انزلی آغاز کنیم.

باقرزاده کریمی با بیان اینکه در وضعیت فعلی در بسیاری از استان‌های کشور، کمیته‌های مدیریت تالاب‌ها شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: گیلان در این زمینه ساختارهای فرابخشی داشته است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب دریاچه ارومیه گفت: در سال‌های گذشته طرح‌های زیادی برای حفظ این دریاچه نازائه شد اما چون دستگاه‌ها در حوضه آبخیز هماهنگی لازم نداشتند اجرای طرح‌ها عملیاتی نشد و امروز این اکوسیستم با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 400 کارشناس برای ساماندهی وضعیت دریاچه ارومیه و در حال فعالیت هستند، تاکید کرد: برای اتفاق نیفتادن چنین مشکلاتی از همین امروز باید برای تالاب انزلی، سایت راه اندازی شود تا لحظه به لحظه اقدامات برای مردم و مسئولین اطلاع رسانی شود.

باقرزاده کریمی تصریح کرد: با اجرای طرح جامع پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی در فاز دوم می‌توانیم از ظرفیت های موجود تالاب نهایت استفاده را ببریم و من در همین جلسه از پشتیبانی سازمان محیط زیست کشور در حمایت از این پروژه را اعلام می‌کنم.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: رشت ، اکولوژیک ، تالاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.