خرم آباد/

پیش‌بینی 150 میلیارد ریال اعتبار برای تخریب و بازسازی مدارس لرستان

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان گفت: شاهد کم مهری مسئولان در راستای تخصیص اعتبارات هستیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، «حسین اسدی‎پور» اظهار کرد: برای تخریب و بازسازی مدارس استان 150 میلیارد ریال پیش‎بینی شده تا مطالبات پیمانکاران و کلاس‎های تخریبی استان را پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه شاهد کم مهری مسئولان در خصوص تخصیص اعتبارات هستیم، افزود: این در حالی است که پارسال تنها 5.3 درصد به اعتبارات عمرانی تخصیص دادند در حالی که متوسط این رقم در کشور هشت درصد است.

مهندس اسدی‎پور اظهار کرد: هنوز با مشکلات فضای آموزشی در اکیپ دست و پنجه نرم می‎کنیم اما متأسفانه شاهد نگاهی نامهربانانه در راستای تخصیص اعتبار از سوی مسئولان هستیم و این نگرانی وجود دارد که خیرین موضوع فوق را بعنوان یک تهدید ببیند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس تصریح کرد: اخیراً دولت پروژه‎هایی که 30 درصد پیشرفت داشتند را به خیرین واگذار کرده تا پروژه‎های نیمه‎تمام را به سرانجام برسانند.

وی ادامه داد: از مجموع 33 پروژه‌ی نیمه‎تمام، 17 مورد تاکنون تحویل آموزش و پرورش شده و 15 مورد دیگر نیز ظرف روزهای آینده تحویل این اداره‌کل می‎شود.

اسدی‎پور با انتقاد از اینکه تخصیص استان به حوزه‌ی نوسازی 36 درصد بوده اما مبلغی که برای فضای آموزشی و پرورشی لحاظ شده 25 درصد بوده است، تصریح کرد: حداقل با توجه به محرومیت استان باید نگاه مسئولان امر در تخصیص اعتبارات عادلانه باشد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس با بیان اینکه در الیگودرز مدرسه‎ای وجود دارد که 9 سال از عملیات اجرایی آن گذشته و به دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این مهم به اتمام برسد، افزود: متأسفانه این در حالی است که کل اعتبارات نوسازی شهرستان الیگودرز 600 میلیون تومان است و این پروژه سال‎های سال طول می‎کشد به سرانجام برسد.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه به اعتبارات و تخصیص آن در استان توجهی نشود قطعاً در آینده با مشکلات مواجه می‎شویم.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: لرستان ، اعتبار ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.