بیرجند/

بافت 50 تخته قالی برای صحن حضرت زهرا(س) در نجف

مسئول ستاد عتبات عالیات فردوس از بافت 50 تخته قالی توسط بافندگان زن این شهرستان برای کمک به صحن مطهر حضرت زهرا(س) در نجف اشرف خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سیدحسین مقدس بعد از ظهر امروز در جمع بافندگان زن شهرستان فردوس در محل هیئت چهارشنبه‌ای این شهرستان اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های بسیار مطلوب ستاد عتبات عالیات، راه‌اندازی کارگاه‌های فرش‌بافی در سطح شهرستان و روستاهای اطراف است.

وی گفت: فرش‌بافی برای کمک به صحن مطهر حضرت زهرا(س) در نجف، بسیار مورد استقبال بانوان فردوس قرار گرفت به طوری که در حال حاضر تعداد شش کارگاه فرش‌بافی در فردوس، اسلامیه و روستاهای خانکوک و فتح‌آباد فعال است.

مقدس با اشاره به اینکه تاکنون تعداد 70 نفر بانوی بافنده برای کمک به ستاد عتبات عالیات در فردوس نام‌نویسی کرده‌اند، افزود: تا چند روز آینده دو تخته فرش به میزان 12 مترمربع در روستاهای خانکوک و فتح‌آباد که بافت آن از چندماه گذشته آغاز شده بود، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مسئول ستادعتبات عالیات فردوس تصریح کرد: بافت فرش توسط بانوان فردوس علاوه بر کمک به ستاد عتبات، سبب اشتغال‌زایی و مهارت آموزی آنان نیز می‌شود.

وی یادآور شد: با همکاری فنی و حرفه‌ای شهرستان فردوس، تعداد 30 نفر از بانوان متقاضی به طور رایگان آموزش‌های فرش‌بافی را فرا گرفته و پس از اخذ گواهینامه و گذراندن 100 ساعت دوره آموزشی، زیر پوشش بیمه نیز قرار می‌گیرند.

مقدس، گفت: حب و دوستی به اهل بیت(ع) زمانی که خالص باشد به ایثار و فداکاری تبدیل می‌شود و امروز کار بانوان بافنده در کارگاه‌های ستاد عتبات عالیات نیز نوعی ایثار و از خودگذشتگی است.

بافت 300 مترمربع فرش توسط بافندگان فردوس

مسئول ستاد عتبات عالیات فردوس افزود: قرار است که بانوان بافنده این شهرستان تعداد 50 تخته قالی به میزان 300 متر مربع را در سال جاری بافته و درآمد حاصل از فروش این فرش‌ها نیز برای تکمیل صحن مطهر حضرت زهرا(س) در نجف اشرف هزینه شود.

وی همچنین از راه‌اندازی تعاونی فرش‌بافی بانوان در ستاد عتبات عالیات فردوس خبر داد و تصریح کرد: این اقدام باهدف احیای صنعت فرش‌بافی و نیز اشتغال‌زایی بانوان شهرستان انجام می‌شود.

مقدس یادآور شد: ارادت و علاقه‌مندی مردم فردوس به ساحت مقدس اهل بیت(ع) سبب شد که در سال جاری عنوان شهرستان نمونه کشوری در کمک به بازسازی عتبات عالیات به شهرستان فردوس اختصاص یابد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: بیرجند ، تخته قالی ، فردوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.