تندباد شدید در منطقه مشگین‌شهر و اصلاندوز سبب شد تا آلاچیق عشایر منطقه در هوا معلق شده و خساراتی به این تأسیسات وارد آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ تندباد شدیدی که دیروز با سرعت 80 کیلومتر در ساعت شهرهای مشگین‌شهر و اصلاندوز را در نوردید سبب وارد آمدن خساراتی به تأسیسات شهری، روستایی و عشایری شد به طوریکه در این شهرها شاخه درختان شکسته و شکسته شدن برخی از درختان خسارتی را به خودروها و همچنین تأسیسات زیربنایی شهرها وارد کرد.

این تندباد شدید که بخش‌های مختلف روستایی و عشایری شهرهای یاد شده را در نوردید در کنار وارد آوردن خسارت به مناطق مختلف و دامداری‌ها سبب تخریب کلی آلاچیق عشایر شد ولی هنوز از میزان خسارت وارده اطلاعاتی در دست نیست.

سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر گفت: این تندباد شدید علاوه بر وارد آمدن خسارات به باغات در مشگین‌شهر در مناطق عشایری که خود را برای کوچ بهاره آماده می‌کنند، سبب وارد آمدن خسارات به آلاچیق‌های عشایری شد که در تلاش هستیم با کمک امدادگران هلال احمر عشایر منطقه را در چادرهای موقت اسکان دهیم تا با بهبود وضعیت و شرایط آب و هوایی امکان برقراری برخی امکانات برای آنها فراهم آید.

ابراهیم امامی افزود: ما به تمام نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر آماده باش دادیم تا در صورت تداوم تندباد شدید و طوفانی که در منطقه به پا شده بتوانیم به حادثه‌دیدگان احتمالی امدادرسانی کنیم.

در شهر اصلاندوز نیز وزش تندباد شدید به مزارع و برخی کشتزارها خسارت وارد کرد و سبب شد تا برخی از شهرنشینان و روستانشینان در کارهای روزمره خود با اختلالی جدی روبه‌رو شوند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: مشگین ، شهر ، وزش ، تندباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.