مبلغان دینی در طول سال در قالب طرح‌های کوتاه‌مدت و بلند مدت به نقاط مختلف کشور اعزام می‌شوند که تقویت این گروه تاثیرگذار دینی نیاز به حمایت‌های مادی و معنوی دارد.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، بسیاری از مبلغان دینی به طور داوطلبانه در طول سال به مناطق مختلف کشور اعم از گرمسیری، سردسیری و مناطق محروم اعزام می‌شوند.
 
مبلغان علاوه بر اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات دینی مخاطبان خود برنامه‌های مختلف فرهنگی را اجرا می‌کنند.
 
طبیعتا برای پررنگ شدن فعالیت‌های تبلیغی مبلغان نیاز به حمایت‌های مالی و معنوی مراکز مربوطه اعم از سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه هستند.
 
براساس گفته کارشناسان دینی، اسکان مبلغان در کنار مساجد و حوزه‌های علمیه‌ای که در آنجا فعالیت می‌کنند موجب کاهش هزینه‌ها و ایاب و ذهاب افراد خواهد شد و امر تبلیغ را نیز تسهیل می‌کند.
 
در حال حاضر، بسیاری از کسبه و افراد توانمندی‌ که در مساجد حضور دارند در استانهای مختلف به صورت خودجوش از مبلغان دینی حمایت می‌کنند، اما برای رفع مشکلات و کمبودها و امکانات پیشروی مبلغان در عرصه تبلیغ به ویژه‌ در مناطق خاص و محروم نیازمند حمایت بیشتر مراکز دینی و متحد و هماهنگ با یکدیگر هستیم.
 
حجت‌الاسلام ربانی از کارشناسان دینی درباره حمایت از مبلغان دینی گفت: حمایت‌های ویژه‌ای از طلاب ممتاز و متاهل در عرصه‌های تبلیغی در حال انجام است همچنین افزایش سقف تسهیلات مسکن انعقاد قرارداد با برخی مراکز از جمله سازمان فنی و حرفه‌ای به منظور ارائه آموزش‌های مهارتی به خانواده‌های طلاب از دیگر اقدامات حمایتی مراکز مربوطه به امر تبلیغ و ترویج دین در جامعه است.
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار