هفت تن از اعضای برجسته گروه طالبان از جمله 2 تن از فرماندهان ارشد این گروه در شمال افغانستان دستگیر شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ صدیق صدیقی سخنگوی وزارت کشور افغانستان از دستگیری هفت تن از اعضای برجسته گروه طالبان از جمله ملا غیور و ملا جانان در شمال افغانستان خبر داد و اعلام کرد شماری از همراهان این افراد در درگیری با نیروهای امنیتی افغان کشته شدند.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت این افراد که چندی پیش در شمال افغانستان دستگیر شدند، در بازجویی های اولیه اعتراف کرده اند که 46 عملیات تروریستی را در استان های شمالی افغانستان طراحی و اجرا کرده اند.

صدیقی گفت: دستگیر شدگان در عملیات هایی که به شهادت 60 تن از نیروهای امنیتی و 15 تن از غیرنظامیان انجامیده است دست داشته اند و اعتراف کرده اند که با مین گذاری و آدم ربایی، سنگسار زنان ، سربریدن دو کارمند دولتی، به آتش کشیدن خودروهای دولتی و تخریب مراکز عمومی ، در جنایات بی شماری در منطقه دست داشته اند.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: دستگیر شدگان اعلام کرده اند که آموزش های هراس افکنی و تروریستی را در مدارس دینی پاکستان فراه گرفته اند و برای ایجاد ناامنی و عملیات تروریستی به افغانستان اعزام شده اند.

به گفته صدیقی این افراد برای حضور 4 طالب پاکستانی به منظور آموزش نیروهای طالب افغانستان، در استان بغلان نیز برنامه ریزی کرده بودند.
/انتهای پیام

منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.