رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در سطح کل کشور ۶۳۰ دشت وجود دارد که برداشت آب از ۲۶۰ دشت از این تعداد دشت غیرمجاز و ممنوع است.

رجایی در گفتگو با خبر نگار باشگاه خبر نگاران اراک ،گفت : در کشور حدود 780 هزار چاه داریم که از این تعداد 500 هزار حلقه چاه فاقد پروانه هستند و این درحالیست کهدر سطح کل کشور 630 دشت وجود دارد که برداشت آب از 260 دشت از این تعداد دشت غیرمجاز و ممنوع است.

وی افزود: در چند سال‌ گذشته به واسطه برداشت‌های بیش از حد از منابع آب زیر زمینی و خشکسالی‌ها کشور با مشکل جدی مواجه شده که باید برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکل آب در استان مرکزی جدی است گفت: باید برنامه‌ریزی مناسبی در جهت برداشت آب‌های زیر زمینی داشته باشیم تا در آینده دچار مشکلات عدیده نشویم چراکه در صورت نداشتن برنامه دقیق و درست به طور قطع با مشکلات بسیاری در سطح استان مواجه می شویم که رفع آن نیازمند هزینه های زیادی است.

رجائی افزود: با پیگیری‌های فراوان مشکلات صدور پروانه‌های دامداری شهر داود آباد حل شده و با صدور پروانه‌ها دامداران این منطقه هویت پیدا می‌کنند که امیدواریم در آینده‌ نزدیک تمام افراد متقاضی بتوانند پروانه‌های دامداری دریافت کنند.

وی تصریح کرد کرد: با توجه به اینکه داودآباد یکی از مناطق مستعد تولید گوشت استان و کشور است، ایجاد شهرک دام در این شهر ضروری است./س

برچسب ها: برداشت ، غیرمجاز ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.